Isu Masyarakat,  Review Produk Dan "Event"

Petua Miliki Rambut Sihat dan Cantik Tanpa Kelemumur dan Rambut Gugur

Semua orang ingin miliki rambut sihat dan cantik. Kadang-kadang feeling nak macam puteri yang mana rambutnya ikal dan menawan. Tapi dah pelbagai cara rawat rambut gugur dan kelemumur dilakukan masih tak ada hasil. Setuju? Teringat dulu masa zaman kanak-kanak, main masak-masak dan main pondok-pondok di kampung. Habis semua pokok ulam dan pokok herba mak Ummi dengan kawan-kawan main.

Kesan Bermain – Rambut Sihat dan Cantik

Kesannya, rambut masa zaman kanak-kanak sangat hitam, kuat dan cantik. Walaupun bersekolah seharian tapi masih tebal dan lembut. Bila fikirkan semula , rupanya masa kecil main masak-masak dan pondok-pondok konon-kononnya macam pergi saloon. Hahahaha teringat sangat bila mak bising pokok bunga raya mak tanam untuk jadikan pagar rosak , anak petik daun dan main. Opsss , minta maaf mak. Itu Ummi dengan sepupu masa kecil.
 
Buah tembikai pula, bila hari Isnin ada pasar mak beli dan lepas makan mak bagi main masak-masak. Mak bagi pisau tumpul dan main potong-potong. Hish kenangan sangat , lepas main lumrah budak  bukan setakat masak-masak, siap jadi scrub lagi kan.. Kini dah dewasa baru faham , rupanya bahagian dalam yang putih ini boleh dijadikan penawar untuk kelemumur juga.
Rumah mak-mak kita dulu mesti ada pokok Lidah Buaya kan? Bila kita kupas kulit dan ambil isi kat dalam nya, rasa sedap sangat bila dipegang. Lidah buaya juga dapat melembabkan rambut dan bagi rambut cantik. Kalau ada luka sangat bagus, ambil sikit dan sapu. Zaman dah berubah , teknologi dah maju, kini siap ada jual ready made. Sangat mudah.
Siapa pernah mandi telaga? Sejukkan airnya? Selain dapat singkirkan kotoran dan daki pada badan, mak bagi petua yang kalau ambil limau purut , lumur kat rambut dapat kurangkan rambut gugur. Masa kecil tak lah rambut gugur, cuma ikut sedap main jer. Yang best, limau purut wangi dan menyegarkan.

Last, santan kelapa. Dulu Ummi membesar di Perlis tok selalu bagi Ummi minyak kelapa untuk letak di rambut.. Selain daripada minyak, kadangtu, sanggup tok kukur nyok dan perah santan lumur kat badan cucu dia ni ha! Owh, baru la tau rupanya itu rahsia cucu perempuan yang sorang ini gebu gebas. Hahaaha, tok tok….masa tu tak cakap apa khasiatnya kalau tok habaq awai mesti dah lama amalkan. Bila dan dewasa baru la cek tau.

Banyak sangat rahsia orang dulu-dulu yang kita tak tahu. Kalau dulu mana nak percaya. Lagi satu tabiat suka main bahan alami ni sebab mudah dapat. Kalau sekarang, agaknya nak bagi ke anak main santan pekat sesuka hati? Ummi sendiri akan jawab tak, sebab mahal kan. Mujurlah, la ni mudah, nak miliki  rambut sihat dan cantik hanya gunakan Shampoo Tyzara – Cara Rawat Rambut Gugur dan Kelemumur  yang paling mudah dan berkesan.

Cara nak dapatkan Tyzara Shampoo:

“TyzaraAD”

Hantar Ke:

012-4430338

Facebook: Umminani

telegram.me/shampoosoya

12 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *