Month: May 2012

KLIA – lambaian BORNEO

JUMAAT , 25HB Mei 2012..hantar abg long dan keluarga ke KLIA kerana berpindah ke Kuching SARAWAK…
Along dan k.anis..

Bergambar dgn along..NABILA HAMIDI

Makan beramai-ramai…kerana along, angah dan adik suka KFC

Cenderahati untuk anak-anak buah..comel x?

Bergambar kenangan beramai-ramai dgn keluarga abg long…
Semoga jumpa lagi nanti..
Wassalam

Sambutan Jutaan Belia 2012

Sempena sambutan jutaan belis 2012, saya dengan MR Suami kena bekerja jaga booth pameran trafik. Di kesempatan yang sama kami sempat juga jalan2 melawat booth yang lain..
Malas nk story panjang2..hehehe sbb?nk continue dgr sidang video  nk exam nii…
tgk je gambar2 yang ada k…
– 

posing je kerjanya

mcmni la kalau nk kesan cap jari pada benda barang…jelaskan

hehehe malas nk menulis….
bye-bye

CITRAWARNA 2012

Sabtu, 19 Mei 2012…Citrawarna Malaysia 2012 bertempat di Dataran Merdeka. 
Hari  Sabtu lalu, Mr Suami kerja ..pejabat kan x jauh dari Dataran Merdeka, so petang tu kebetulan temankan suami di pejabat , tgk kat Dataran mcm ramai je orang, rupanya mlm tu ada Citrawarna. 
Kebetulan motorsikal mmg ada di pejabat..jadi xde masalah la nk merempit ke Dataran tgk Citrawarna..heheheeh
Jom Layan gambar..
Gambar memceritakan segalanya..heheeh xpayah nk cerita panjang-panjang.. 😉 

hensem boy seronok tgk ramai orang dan berwarna – warni..

Kereta berhias – TOURISM MALAYSIA

Perarakan yang berwarna-warni

Kereta berhias – promote Malaysia/MELAKA BANDARAYA BERSEJARAH

Kepelbagaian kaum dan etnik.

Kereta berhias -flora dan fauna Malaysia

Mr Suami dan hensem boy…sorang kusyuk tgk telefon ..sorang kusyuk tgk perarakan

Nun jauh merentasi laut China Selatan..

Kepelbagaian budaya -Cina

Dah itu je gambar yang ada…snap banyak..tapi share di sini cukup la sikit2…
wassalam.

KLIA SEPANG…

Ahad , 20hb Mei 2012, ehm…sebab nak layan hero sorang ini punya minat terhadap kapal terbang…
Ummi dengan Abah TERPAKSA DALAM RELA korbankan masa belajar hujung minggu memenuhi kehendak  hero ini…
Lokasi: KLIA…hahaahah sini je kot boleh tgk banyak kapal terbang…
alkisahnya HERO ummi ni nama dia MUSTAQIM, punya minat tengok kapal terbang dan seangkatan dengannya termasuk helikopter..mungkin sebab dia tgk abah naik heli pergi pemantauan udara masa OPS SIKAP yang lepas kuttt…
Nak cerita, punya la minat..tetiba je sedar..rupanya hero ummi ini minat kapal terbang…kalau kat dalam kereta x kira siang atau malam, kalau duk kat cermin , dia nampak je benda terbang..mesti la kapal terbang atau helikopter..mesti dia tunjuk gila-gila punya suka, siap suruh ummi dengan abah tepuk tangan..
Yang peliknya, kalau malam hari dalam kereta pun dia dapat bezakan kapal terbang dengan bintang di langit..hebat betul minat dia..Siang pula tahu dia mana satu kapal terbang dan burung..hehehe
jom layan gambar di bawah ini:

Siap tunjuk-tunjuk ..dengan jari jemari kontot yang comel

Fuh..nak jadi pilot ke nanti besar ini…?

alamak muka ummi x nampak la…kecian..baru nak interframe

PERCUTIAN TERTUNDA

Niat hati nak jejalan ngn family terpaksa tunda…waduhh bila nak election niii…

selagi x habis election ni, selagi tu la ssh nk cuti..dan kerja bertambah2..

Kalau le jadi bercuti..plan nk pergi Sarawak..tapi cancel la..kena booking tiket awal2,cuti x comfirm,skrg lu.us, tapi bila2 masa booeh dipanggil balik bekerja…

Nak kemana ye..any ideas?

Larian Mesra PDRM/JKDNKA 2012

LARIAN MESRA PDRM 2012 diadakan sempena Crime Awareness Carnival pada 21-22 April 2012 di Dataran Pahlawan , Melaka. Semua kategori terlibat dan yang paling best adalah penyertaan larian dari OKU ..wpun mereka ini kelainan upaya namun pihak PDRM masih tidak melupakan mereka. 


*Bergambar bersama tenaga kerja Larian Mesra PDRM 2012*


*Kawan-kawan sepejabat yang best*


*Bersama Ketua Trafik Pasukan , YDH Dato’ Abd Aziz Bin Yusof*


*Bergambar bersama boss Pentadbiran Trafik Bukit Aman, Supt Megat Mohd Aminuddin Bin Megat Alias.*


*Lari bersama-sama peserta orang kelainan upaya*


*Lari bersama-sama peserta orang kelainan upaya*


*Lari bersama-sama peserta orang kelainan upaya*


*Peserta lelaki orang kelainan upaya*


*Peserta lelaki orang kelainan upaya*


*Sempat lagi … ;)*


*Mr Suami bersama Supt Hj Toha*


*Mr Suami bersama rakan-rakan dalam PDRM*


*Mr Suami bersama rakan-rakan dalam PDRM*


*Mr Suami bersama rakan-rakan dalam PDRM*
Terima kasih kepada Mr Suami yang hadir wpun masih dalam kursus..*

Semoga kerjasama yang diberikan mengeratkan silaturrahim antara semua yang bersama membantu dalam menjayakan acara. 

Wassalam

Meow..owh..meow

Jom layan Mustaqim bermain dengan kucingnya bernama “DOLMAT”…  Dolmat dengan Mustaqim sama-sama suka main. Elok sangatla tu kan..hehehe tengok Dolmat ini teringat kucing masa kecik..saya , abg cik n abg long bela “Lang”… itu pun manja juga…
Jom LAYAN.. 

Pelihara kucing kerana kucing binatang kesukaan Rasullullah  s.a.w
Wassalam.. 

MUZIUM SETEM MELAKA

Mesti ramai yang tidak pernah terfikir untuk masuk ke dalam muzium Setem kan.. Lokasi masih di Bandar Hilir, Melaka. Ehm, jom layan gambar2 kat bawah ini. Sebelum tu, dalam muzium ni terdapat pelbagai setem   keluaran khas dalam Malaysia. Peti surat lama pun ada..tengok la nant mustaqim bergambar dengan peti surat besi..berat ini..tapi itu la kualiti barangan dahulu..cantik dan antik gitu. 

* Anak dan abah yang tak terlepas peluang bergambar dalam muzium Setem*

*Pakaian POSMEN dahulu..hehehe ingat juga la sikit2..rasa masa kecik dulu masa sekolah rendah pakcik posmen datang rumah dengan baju mcm ni lagi..*

* Tengok ni..ini adalah almari setem khas bagi tahun 1984/1985..hehehe ummi lahir tahun 1985..abah tahun 1984…satu almari..*

*Ayah pun x lepaskan peluang tengok setem masa zaman ayah muda2 dulu..kata ayah, dulu kami beli sekupang je..tu pun kira mahal dah setem masa tuh…*

*Pengkaji sejarah Setem*

*Model Setem…*

*Tahun kelahiran paksu mustaqim la nih…senyum kambing..hehehe*

*Setem JOHOR*

*Setem negeri kami – PERLIS*
Walaupun  muzium ini kecil sahaja tatapi berbaloi untuk masuk dan tengok keistimewaan Setem yang makin dilupakan kini. Sebagai rakyat dan generasi baru, kita seharusnya prihatin terhadap sejarah dan keindahan Setem ini…
Wassalam