Cabaran apabila anak-anak terpaksa dibawa ke pejabat

Gempa bumi di Menara 1,Bukit Aman. Langit tidak sentiasa cerah. Apabila membawa anak ke pejabat dan  12 jam berkurung dalam pejabat bukan biasa bagi anakanda. #inspektormama kena lebih tabah. Ada yang rindukan abah Muazam Nawawi yang sedang outstation.Itulah yang duk menangis bawah meja itu. Ingatkan berkurung kenapa. Ehm, rupanya rindukan abah dia. Hamparan ‘toto’ menjadi …

Pemakaian Pangkat Pegawai PDRM

Bismillahirrahmanirrahim. Apa khabar sahabat pembaca?Semoga korang dalam keadaan yang baik-baik sahaja dan sentiasa dalam rahmat Allah swt. Pagi ini Ummi berada di Maktab Polis Cheras untuk sedikit penugasan majlis Pemakaian Pangkat Pegawai Kanan PDRM. Selepas acara pagi ini, Ummi kena siap siaga untuk Majlis Malam Jasamu Di Kenang yang akan diadakan di Kelab Shah Alam …

Mama Octopus!

Ada ketika, saya seperti ‘octopus’. Tahukah saudara octopus atau dikenali sebagai gurita dikatakan mempunyai tahap kecerdasan yang sangat tinggi. Sekali lagi saya ingin bertanya saudara, pernahkan saudara melihat gambaran bagaimana seorang ibu sebagai ‘octopus’ melakukan aktiviti? Cuba bayangkan, octopus mempunyai bilangan kaki yang banyak. Begitulah apabila saya bayangkan diri saya seharian. Saya yakin dan percaya …

Ingin bekalkan bekal Nutrisi untuk anak? Cuba resepi ini untuk mereka.

Bismillahirrahmanirrahim, semoga semua yang sedang membaca pada hari ini di berikan keceriaan, murah rezeki dan kemampuanuntuk menikmati keindahan alam ciptaan tuhan hari ini. Apa khabar?  Anak-anak sihat? Ummi bersyukur, diberikan kesihatan yang baik dan anak-anak juga bertambah sihat. Inilah nikmat yang Umi tak boleh nak dustakan. Ewahh! Bermadah pujangga gitu. Ehm , kali ini Ummi …

Surya Malaysia Di Pameran Health Week Bersama Watsons Malaysia

Bismillahirrahmanirrahim, biasakan diri dengan memulakan sesuatu dengan menyebut nama Allah swt. Dan Ummi nak semua yang baca blog Ummi sentiasa dalam rahmat Allah wt dan berada dalam keadaan dada rasa lapang seluas  taman  dan tasik yang terbentang luas. Ehm, nak tanya apakah yang korang minum untuk detox? Buat sendiri? Bagus . Tapi Ummi dengan kekangan …

Rahsia rambut lembut, tak berbau dan menyegarkan walau bertudung ada di Hairdepot

“Ummi ,bau apa pelik ni!” Seram! Kisahnya terjadi sekali jer, sebab bangin pagi terlambat, mandi wajib basahkan rambut.. Dah tu, lap-lap sikit dengan tuala, dah sarung tudung, siap!. Eleh, bukan Ummi jer pernah buat gitu..haha uols pun pernah, betull? Nak mengaku tak? Ehm, biasa kalau buat tak jadi masalah, cuma bila kena tegur dengan Angah …