Bahan steamboat di rumah senang je…jom cuba

Bahan steamboat di rumah

Tak tahu dah nak masak apa? Paling simple adalah steamboat. Bahan steamboat di rumah pun senang je. Malah nak buat pun senang, campak-campak siap!

Bahan steamboat di rumah korang boleh beli kat pasaraya. Kalau ada sekatan pergerakkan pun takpa, pergi boroang terus balik dan simpan stok. Semua bahan ni boleh tahan lama, tak ada lah kena kelaur rumah selalu.

Baca juga : Cara buat kuah dan sos steamboat

Bahan steamboat di rumah

Beli set fish cake dan seangkatan dengannya, follow bajet sendiri. Beli perencah tomyam tambah dengan perisa know sikit, dan sedikit garam. Beli sayur setakat yang perlu. Beli mee segera yang biasa atau su hoon, rebus. Ini bagi perut lebih kenyang dan tahan lama. Bersihkan bahan-bahan dan boleh makan dengan senang hati.

Senang, campak-campak jer siap..boleh makan seisi keluarga. Yang penting berkhasiat dan anak-anak suka. Jimat masa, tak perlu lama-lama di dapur. Kita kan WFH ..So kena bijak urus masa.

Aktiviti dengan anak semasa tempoh pergerakkan terhad

Dalam tempoh pergerakkan terhad ini, anak-anak dan kita pun ada limitasi yang perlu dijaga. Jadi selain daripada belaajr boleh lakukan aktiviti ini dengan anak-anak bagi memahirkan skill mereka. Gunakan mas ayang ada sebaiknya. Inilah peluang mak ayah bersama dengan anak-anak. Tanpa perlu fikirkan aktiviti luar. Lebih mesra alam dan menjimatkan masa. Anak-anak akan lebih mengingati saat ini, jika pada kebiasaannya kita sibuk bekerja, inilah masanya. Jom lakukan untuk mereka.

Bahan steamboat di rumah, senang jer nak buat
Bahan steamboat di rumah

Bahan steamboat di rumah senang je kan..so korang boleh buat dengan senang hati. AMALKAN pemakanan sihat dan seimbang. Penting untuk memastikan keluarga kita berada dalam keadaan yang baik-baik sahaja. Tiada isu untuk kuarantin diri jika kita lakukan dengan baik dan dengan seronok. Semoga dalam tempoh ini juga kita para ibu diberikan kesabaran yang tinggi untuk menyatuni anak-anak dan keluarga. Gunakan sebaiknya peluang yang ada. Malah kurangkan facebook dan wassap. Limitasi pun kena ada bagi orang dewasa, Jika tidak masa berlalu geitu sahaja.

Selamat menjamu selera dengan keluarga. Jaga diri.

5 thoughts on “Bahan steamboat di rumah senang je…jom cuba”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge