• mukjizat ayatr seribu dinar
    Saya Ada Cerita

    Ayat seribu dinar… percaya dan amalkan.

    Kisahnya, aku ada pernah baca yang ayat seribu dinar ini akan berikan kita luas rezeki. Tapi makna dan hadis memang aku tak ada lah. Tapi aku amat yakin dengan apa aku dengar. Sejak masa tu, aku ajarkan anak-anak amalkan ayat…

  • Saya Ada Cerita

    Dengki dan iri hati, kenapa begitu?

    Setiap hati kita melalui pelbagai situasi. Ada kalanya, kita mungkin telah berbuat kebaikkan pada mereka yang berada dengan kita. Pada masa yang sama jua, ada orang ketiga yang cuba mendekati kekasih atau sahabat kita ini. Maka, timbullah dengki dan iri…

  • Saya Ada Cerita

    Bukan Rezeki Ku…bila yang depan mata LESAP

    Inilah pemberian hamba Allah kepada kami sekeluarga hari ini. Masa ambil gambar ini, nak raikan kebahagiaan, nak wasap kepada suami. Selesai snap, terus angkat bekas yang terbalik. “Owh tumpah pula airnya”. Un pun turunkan daripada bonet, kibas plastik dan susun…

  • Saya Ada Cerita

    Tadika mahal atau murah yang mana pilihan ibu ayah?

    Saudara, kita ini bila telah menjadi ibu pastinya kita cuba lakukan yang terbaik. Tambahan pula bila anak yang pertama. Anak pertama menjadi bahan percubaan dan dialah juga yang menebas lorong untuk adik-adiknya. Anak yang pertama apabila sudah tiba masanya untuk…

  • Saya Ada Cerita

    Kesibukkan kita api yang membakar jiwa anak!

    Assalamualaikum jumpa lagi kita pada hari ini . Syukur. Saya nak kongsikan betapa ketika saya sibuk, saya serahkan tugas didik anak kepada bibik.Yang akhirnya memberikan kesan yang negatif! Tahun 2013 ketika itu saya masih bekerja. Saya merasakan macam cabaran apabila…

  • Saya Ada Cerita

    Gagal? Bangun semula selagi ada nyawa!

    Langit tidak sentiasa cerah. Begitulah juga dengan saya. Ketika habis sahaja pengajian di kolej atau dikenali dengan nama MRSM kami semua berpisah. Cuti sekolah bermula dan masing-masing akan balik ke tempat asal sementara menunggu panggilan universiti bagi melanjutkan pelajaran seterusnya.…

  • Saya Ada Cerita

    Kita orang kampung, buktikan kita boleh!

    Meskipun lahirnya seseorang dari sebuah daerah dan kampung kecil. Itu bukanlah bermakna tiada masa depan yang cerah bagi anak-anak kecil seperti saya ketika itu. Usah berputus asa andai tiada rezeki untuk terus belajar. Hidup ini rezeki dimana-mana! Hidup ini umpama…

  • Saya Ada Cerita

    Henset aku on 24 jam sehari

    Zaman sekarang bohong la kalau kata korang tak melekat dengan henset. Henset dengan quran ,rasanya henset lagi kerap pegang. Waima masuk toilet pun bawa. Ada kan? Bohong kalau tak pernah bawa! Kisahnya, terasa hati dengan sekelompok manusia. Hish! Aku ni…