DOA CEPAT FAHAM

Do’a Mohon Cepat Dapat Memahami Ilmu
24 Mei 2006 19:44:51 | Share
Bacalah Do’a di bawah ini ketika hendak mempelajari ilmu
اللهم الهمنى علما اعرف به اوامرك واعرف به نواهيك وارزقنى. اللهم بلاغة فهم النبيين وفصاحة حفظ المرسلين وسرعة الهام الملائكة المقربين واكرمنى. اللهم بنور العلم وسرعة الفهم واخرجنى من ظلماتالوهم وافتح لى ابواب رحمتك وعلمنى اسرار حكمتك يارب العا لمين|
Alloohumma alhimnii ‘ilman a’rifu bihi awaamiroka wa a’rifu bihi nawaahiyaka warzuqnii. Alloohumma balaghota fahmin nabiyyiina wa fashoohati hifdlil mursaliina wa sur’ati ilhamil malaa’ikatil muqorro biina wa akrimnii. Alloohumma bi nuuril ‘ilmi wasur’atil fahmi wa akhrijnii min dlulumaatil wahmi waftah lii abwaaba rohmatika wa allminii asrooro hikmatika yaa robbal ‘aalmiina.
Artinya: Wahai Allah, ilhamilah aku dengan ilmu yang dapat menjadi alat untuk mengetahui semua suruhan_Mu dan berilah aku rizqi. Wahai Allah, sampainya kefahaman yang mendalam dari para nabi dan kefashihan hafalan  para Rosul  serta cepatnya ilham para malaikat muqorrobiin, maka karunianikanlah kepada ku. Wahai Allah,  dengan chaya ilmu dan cepat tanggap dalam kefahaman serta keluarkanlah aku dari kegelapan keraguan dan dan bukakanlah untukku semua pintu rahmat_Mu dan ajarkanlah kepadaku rahasia hikmah_Mu. Wahai Tuhan semesta Alam.

KLIA – lambaian BORNEO

JUMAAT , 25HB Mei 2012..hantar abg long dan keluarga ke KLIA kerana berpindah ke Kuching SARAWAK…
Along dan k.anis..

Bergambar dgn along..NABILA HAMIDI

Makan beramai-ramai…kerana along, angah dan adik suka KFC

Cenderahati untuk anak-anak buah..comel x?

Bergambar kenangan beramai-ramai dgn keluarga abg long…
Semoga jumpa lagi nanti..
Wassalam

Sambutan Jutaan Belia 2012

Sempena sambutan jutaan belis 2012, saya dengan MR Suami kena bekerja jaga booth pameran trafik. Di kesempatan yang sama kami sempat juga jalan2 melawat booth yang lain..
Malas nk story panjang2..hehehe sbb?nk continue dgr sidang video  nk exam nii…
tgk je gambar2 yang ada k…
– 

posing je kerjanya

mcmni la kalau nk kesan cap jari pada benda barang…jelaskan

hehehe malas nk menulis….
bye-bye

CITRAWARNA 2012

Sabtu, 19 Mei 2012…Citrawarna Malaysia 2012 bertempat di Dataran Merdeka. 
Hari  Sabtu lalu, Mr Suami kerja ..pejabat kan x jauh dari Dataran Merdeka, so petang tu kebetulan temankan suami di pejabat , tgk kat Dataran mcm ramai je orang, rupanya mlm tu ada Citrawarna. 
Kebetulan motorsikal mmg ada di pejabat..jadi xde masalah la nk merempit ke Dataran tgk Citrawarna..heheheeh
Jom Layan gambar..
Gambar memceritakan segalanya..heheeh xpayah nk cerita panjang-panjang.. 😉 

hensem boy seronok tgk ramai orang dan berwarna – warni..

Kereta berhias – TOURISM MALAYSIA

Perarakan yang berwarna-warni

Kereta berhias – promote Malaysia/MELAKA BANDARAYA BERSEJARAH

Kepelbagaian kaum dan etnik.

Kereta berhias -flora dan fauna Malaysia

Mr Suami dan hensem boy…sorang kusyuk tgk telefon ..sorang kusyuk tgk perarakan

Nun jauh merentasi laut China Selatan..

Kepelbagaian budaya -Cina

Dah itu je gambar yang ada…snap banyak..tapi share di sini cukup la sikit2…
wassalam.

KLIA SEPANG…

Ahad , 20hb Mei 2012, ehm…sebab nak layan hero sorang ini punya minat terhadap kapal terbang…
Ummi dengan Abah TERPAKSA DALAM RELA korbankan masa belajar hujung minggu memenuhi kehendak  hero ini…
Lokasi: KLIA…hahaahah sini je kot boleh tgk banyak kapal terbang…
alkisahnya HERO ummi ni nama dia MUSTAQIM, punya minat tengok kapal terbang dan seangkatan dengannya termasuk helikopter..mungkin sebab dia tgk abah naik heli pergi pemantauan udara masa OPS SIKAP yang lepas kuttt…
Nak cerita, punya la minat..tetiba je sedar..rupanya hero ummi ini minat kapal terbang…kalau kat dalam kereta x kira siang atau malam, kalau duk kat cermin , dia nampak je benda terbang..mesti la kapal terbang atau helikopter..mesti dia tunjuk gila-gila punya suka, siap suruh ummi dengan abah tepuk tangan..
Yang peliknya, kalau malam hari dalam kereta pun dia dapat bezakan kapal terbang dengan bintang di langit..hebat betul minat dia..Siang pula tahu dia mana satu kapal terbang dan burung..hehehe
jom layan gambar di bawah ini:

Siap tunjuk-tunjuk ..dengan jari jemari kontot yang comel

Fuh..nak jadi pilot ke nanti besar ini…?

alamak muka ummi x nampak la…kecian..baru nak interframe

PERCUTIAN TERTUNDA

Niat hati nak jejalan ngn family terpaksa tunda…waduhh bila nak election niii…

selagi x habis election ni, selagi tu la ssh nk cuti..dan kerja bertambah2..

Kalau le jadi bercuti..plan nk pergi Sarawak..tapi cancel la..kena booking tiket awal2,cuti x comfirm,skrg lu.us, tapi bila2 masa booeh dipanggil balik bekerja…

Nak kemana ye..any ideas?

Larian Mesra PDRM/JKDNKA 2012

LARIAN MESRA PDRM 2012 diadakan sempena Crime Awareness Carnival pada 21-22 April 2012 di Dataran Pahlawan , Melaka. Semua kategori terlibat dan yang paling best adalah penyertaan larian dari OKU ..wpun mereka ini kelainan upaya namun pihak PDRM masih tidak melupakan mereka. 


*Bergambar bersama tenaga kerja Larian Mesra PDRM 2012*


*Kawan-kawan sepejabat yang best*


*Bersama Ketua Trafik Pasukan , YDH Dato’ Abd Aziz Bin Yusof*


*Bergambar bersama boss Pentadbiran Trafik Bukit Aman, Supt Megat Mohd Aminuddin Bin Megat Alias.*


*Lari bersama-sama peserta orang kelainan upaya*


*Lari bersama-sama peserta orang kelainan upaya*


*Lari bersama-sama peserta orang kelainan upaya*


*Peserta lelaki orang kelainan upaya*


*Peserta lelaki orang kelainan upaya*


*Sempat lagi … ;)*


*Mr Suami bersama Supt Hj Toha*


*Mr Suami bersama rakan-rakan dalam PDRM*


*Mr Suami bersama rakan-rakan dalam PDRM*


*Mr Suami bersama rakan-rakan dalam PDRM*
Terima kasih kepada Mr Suami yang hadir wpun masih dalam kursus..*

Semoga kerjasama yang diberikan mengeratkan silaturrahim antara semua yang bersama membantu dalam menjayakan acara. 

Wassalam