KBBA9

Mereka menceriakan hati yang rindu!

Kadang kala ada jiwa yang sepi, ada hati yang rindu, ada perkara terbuku. Sahabat. Hadir mereka menceriakan. Tiada lagi paku. Tiada darjat. Tiada pangkat. Semua beraksi sebagai manusia Biasa Yang punya hati Dan Perasaan Santuni sahabat Mereka penyeri Mereka hadir juga rezeki Terima kasih semua adik beradik KBBA9

Sahabat ini sangat luas pengertian dan juga mereka ini hadir tanpa sebab. Tapi mereka dihadirkan bersama rezeki. Rezeki macamna? Sedangkan ada yang kaya ada yang miskin ada yang belajar dan sebagainya? Begini, sahabat ini rezeki dari sudut lain. Hadirnya sahabat ada kala menceriakan jiwa.

Saya sendiri, di pejabat saya bukanlah bos besar tapi level saya tetap terpisah dengan kakitangan bawah. Ada kala hidup ini mesti mau senyum kan, ada nak ketawa, nak gelak..barulah ceria. Tanpa sedar, bermula dengan alam maya, mereka inilah yang menggembirakan hati saya selain daripada anak-anak.

Celoteh mereka setiap hari ada sahaja yang berbeza. Ada sahaja topik untuk menceriakan suasana. Tapi bagusnya dalam keluarga besar KBBA9 ini, masing-masing boleh interaksi antara satu sama lain tanpa mengira siapa. Tak bermakna terlebih, mereka ada adab. Yang kakak di hormati, yang muda disantuni, yang adik disayangi.

Wassap Group!

Ceria tentang wassap group, bukan setiap masa kita ada masa untuk bersembang. Tapi wassap group inilah yang menyatukan kami semua dari pelbagai pelusuk negeri. Ada yang jauh ada yang dekat, semua boleh berbicara. Waktu bila nak berwassap? Inilah satu-satunya group yang berhenti ketika semua tidur. Kita yang berada dalam group, bukan setiap masa kena layan baca wasap. Tak perlu, cuma demi ukhwah bersembanglah seketika walaupun 5 minit sehari.

Lagi satu, group wasap KBBA9 ini bukan sekadar hanya perlu sahaja baru join. Memang ada kadang tu rezeki datang, ada sponsor barang dan sebagainya. Sedar diri, takkan masa ada faedah baru  kita nak join. Join lah ketika ada masa. Dan saya sendiri memang sayang dengan keakraban sahabat dalam ni.

Namun, saya juga tahu, balik rumah waktu dengan anak dengan anak. Mereka lagi berhak, jadi apa juga pilihan semuanya atas tangan kita. Pilih masa dan apa keadaan sekalipun utamakan keluarga, suami dan anak-anak. Sedar atau tidak  sehari kita hanya ada 4 jam untuk anak-anak itupun belum termasuk waktu kita kerja lebih masa atau balik lewat malam, anak telah dibuai mimpi.

Last nak cakap, dimanapun kita hargai sahabat. Rajin bertanya khabar dan santuni sahabat lama dan baru. Jangan jadi sahabat yang berbaik demi sesuatu matlamat. Jom kita jadi insan yang sentiasa beri manfaat kepada rang lain, wamia dengan memberikan salam. Ingat ya, 2018 kita jaga ukhwah kerana Allah swt. Semoga sahabat semua terus mengecapi bahagia. Assalamualaikum..bye..jumpe entry akan datang.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *