Isu Masyarakat

APA USAHA KITA MENCARI PENAWAR?

USAHA MENCARI PENAWAR KEPADA SAKIT

Assalamualaikum semua. Nak kongsi cerita dengan uols. Semalam Ummi lepas habis jer program kat Tasik Titiwangsa, terus balik office. Tapi petang ini kami tak balik kerumah awal. Biasanya jam 5 petang tak ada apa program dah gerak balik ambil anak-anak. Sebabkan pada malam ini ada program solat hajat untuk ayah Ben Ashaari maka, dah inform awal-awal kat pengasuh ambik lewat iaitu lepas isyak.

PicsArt_08-23-06.40.01

Syukur pengasuh anak-anak Ummi sangat baik. Mereka faham jika ada emergency atau apa-apa program. Cuma Ummi menghormati mereka, tak lah selalu Ummi ambil anak-anak lewat.

Dan opss…Ummi dah cakap kat Mr Suami awal-awal tentang solat hajat ini. Mr suami pula yang excited. Yang uruskan dengan Ustaz tentang solat hajat semua Mr Suami yang buatkan. Alhamdulillah mudah sangat dengan kerjasama Ustaz dan Imam Masjid Bukit Aman. Tq Mr Suami 😍

HUKUM ZIARAH ORANG SAKIT KLIK SINI

Ha … Mr Suami cakap, “takperlah, malam ini anak-anak cuti. Tak payah pergi kelas. Nanti kalau mak ayah kita sakit, bayangkan sedih tak kalau tak ada orang atau kawan-kawan support”. okay!! Ummi akui, kadang support kawan-kawan juga penguat semangat kita berhadapan dengan ahli keluarga yang sakit. Ummi dah rasa masa ayah sakit tenat tahun 2014. Selain adik beradik, support kawan-kawan memainkan peranan juga dari segi sokongan emosi. Ehmm…. ayah dah tak ada masuk tahun ke 3. Al fatihah untuk ayah.

Masa ayah meninggal sehari sebelum raya 2014, masa tu di Perlis Ummi memang tak ramai kawan. Tapi pasukan PDRM yang banyak membantu. Dari sediakan land rover, meja dll. Besar bantuan mereka saat diperlukan. Terima kasih IPD Padang Besar, Perlis.

Berbalik kepada solat hajat, inilah usaha kita untuk mencari penawar kepada sakit. Yang hadir malam ini daripada KBBA , Ummi dan SS serta suami ,Zenan dan Ann. Terima kasih semua.

IMG_20160825_203722 IMG_20160825_203733

Semoga bukan sahaja ayah abg Ben dan ayah Yanie sahaja sihat kembali, tetapi juga semua kita diberikan kesihatan yang baik untuk beribadat.

Jpeg

Selesai solat hajat, SS dan suami belanja makan nasi kukus superb sedap. Terima kasih semua atas kerjasama. Yang tak dapat datang takpe, terima kasih doakan mereka dan kita juga. Ini ada doa untuk orang sakit, sama-sama kita cuba amalkan okay.

Doa Untuk Orang Sakit
Doa Untuk Orang Sakit

HUKUM ZIARAH ORANG SAKIT

HUKUM ZIARAH ORANG SAKIT

KURSUS ANJURAN PERKEP JKDNKA

Alhamdulillah, tahun ini Ummi berkesempatan untuk belajar cara dan panduan pengurusan jenazah lanjutan. Ini adalah ekoran daripada kursus Pengurusan Jenazah kali  pertama tahun 2015. Ummi rasa tak buat entry pasal yang pertama dulu 😉 . Kali ini kursus lanjutan juga di buat di Dewan Masjid Bukit Aman pada 17 Ogos 2016 yang lepas. Ustazah Sitaton Bt Osman daripada Bahagian Agama dan Kaunseling (BAKA) yang menjadi fasilitator kami. Kursus ini adalah anjuran Biro Agama PERKEP JKDNKA.  Syukur sangat dapat hadir untuk belajar lebih mendalam cara dan panduan pengurusan jenazah. Ini rezeki juga kata Ustazah, tak semua orang di panggil untuk mendalami ilmu sebegini.  Sebelum cerita nak urus jenazah, Ummi nak share dulu hukum ziarah orang sakit.

Hidup dan mati adalah ketentuan Allah SWT, sebagai ujian  bukan kebetulan atau lumrah alam. Kematian merupakan istirehat untuk kita  dan kita wajib yakin akan alam akhirat, syurga dan neraka adalah perkara yang benar. Setinggi mana sekalipun pangkat dan kedudukkan yang dimiliki tidak akan terlepas daripada hakikat kematian. Inilah yang diperingatkan oleh Allah swt. Untuk entry kali ini Ummi share dulu hukum ziarah orang sakit. Nanti entry seterusnya kita kongsikan cara dan panduan pengurusan jenazah . Boleh kan.. ?


URUSAN DENGAN ORANG SAKIT DAN HUKUM ZIARAH

Orang sakit ini perlu kita layan sebaiknya, kerana kita tidak pasti sampai bila hayat mereka. Namun begitu, kita juga yang sihat tak pasti sampai bila hayat kita. Setuju ? Jadi sebaiknya , sentiasa mengingati Allah swt dalam apa juga keadaan.


HUKUM ZIARAH

Sunat :  Besar pahalanya jika dapat menghiburkan hati pesakit dan juga keluarga.

Harus : Jika pesakit bukan ISLAM, tetapi kita menziarahi sebagai tanda kasih dan sayang sesama manusia.

Sunat Muaakad :  Jika pesakit terdiri daripada kaum keluarga, jiran tetangga dan juga sahabat.


ADAB ZIARAH PESAKIT RINGAN DAN NAZAK

Pesakit (Ringan) – Bila kita melawat pesakit yang sakitnya ringan sahaja boleh la bawakan sikit buah tangan, duduk kat sisi pesakit dan sentuh tanda sayang ( ikut syariat yang ditetapkan okeh). Namun begitu, menziarah tak perlulah setiap hari dan disunatkan menziarah selang hari. Ini juga bagi menjaga keselesaan pesakit dan ahli keluarga. Juga kena beringat, apabila melawat orang sakit , usahlah berbual kosong, bergurau sekadar yang tidak berlebihan dan juga doakan supaya cepat sembuh. Owh ya, doa orang sakit ini makbul, minta juga pesakit juga doakan kita.  Berilah kata-kata peransang agar pesakit rasa suka dan tenang.

Pesakit Nazak – Ajarkan kalimah Lailaha Illallah. Apabila melawat pesakit, jika keadaan sesuai baca surah yassin, surah Al-Ra’du. Juga titiskan air ke mulut pesakit, sebaiknya ahli keluarga yang menjaga. Teringat arwah ayah . Juga jika kita menjaga orang yang nzak, apabila orang tersebut berpeluh, lapkan lah sedikit  dan menghunjurkan kaki pesakit ke arah kiblat. Doakan pesakit di berikan ujian yang ringan.

HAKIKAT KEMATIAN

Dalil Surah Ali Imran AYAT 185 :

Setiap yang hidup pasti merasai kematian.
Setiap yang hidup pasti merasai kematian.

Surah AZ-ZUMAR AYAT 30 :

HUKUM ZIARAH ORANG SAKIT
“Sesungguhnya kamu akan mati dan sesungguhnya mereka pun akan mati”

Okay , sebagai persediaan kita menghadapi kematian, kita perlulah berbuat kebaikkan. Dan juga dalam menziarahi pesakit, ada adab yang kita kena jaga. Untuk itu, SEDEKAH kan al-fatihah untuk sahabat dan keluarga kita yang mungkin sedang menderita sakit.

Al fatihah juga untuk ayah kepada BEN ASHAARI yang sedang sakit. Kita doakan beliau juga cepat sembuh dan di ringankan beban menanggung kesakitan. -AL-FATIHAH-  

Jumpa lagi next entry yer. Assalamualaikum.

 

 

BENGKAK DI BAWAH MATA, SATU UJIAN

IMG_20160804_212922

Alhamdulillah. Syukur masih ada peluang bertaubat dan menikmati hari ini. Sejak 3 Ogos, pelbagai isu jadi kat Ummi. Tapi yang Ummi paling terkesan bila muka bengkak, seluruh muka kembang . Masyaallah, ini ujian drp Allah. Sikit sahaja mulanya, 2 hari terus jadi makin kembang. Semalam pergi klinik Kesihatan Tangling, doctor cakap elergic sahaja. Tapi bangun pagi ini dah tak tahan sangat. Apapun doakan Ummi ya

DESIGN SENDIRI JE…

Ummi tengah designkan card business dan juga untuk pelbagai kegunaan. Kalau uols tengok kan, antara semua ini mana satu pilihan uols? Bezanya cuma kat  bahagian susun atur ig, fb dan juga tulisan untuk ig : Ummi_nani dan UMMI_NANI .. mana satu uols nampak macam okay ? Memang nak simple jer, tak mau crowded. senang nak attrack mata memandang, dan fokus orang melihat. Boleh ker uols tolong komen?

business card4
PILIHAN NO.1
business card2
PILIHAN NO.2
business card3
PILIHAN NO.3

Tq yer kepada sahabat yang meninggalkan komen di sini. Sangat menghargai ketulusan hati uols.. Ummi nak print card yang sesuai untuk pelbagai kegunaan. Tq uols.

VAKSIN DAN KENAPA PENTING KEPADA ANAK?

VAKSIN DAN KENAPA PENTING?

FB_IMG_1468217786734

28 Jun 2016 Ummi berkesempatan untuk hadir majlis berbuka puasa Kementerian Kesihatan bersama pengamal media bagi tahun 2016. Majlis kali ini diadakan di Seri Pacific Hotel KL. Jemputan VVIP semestinya adalah YB Menteri Kesihatan Malaysia iaitu YB Dato S. Subramaniam. Majlis diadakan bagi meraikan rakan-rakan media kementerian kesihatan sepanjang kerjasama yang diberikan. Pada sessi sidang media juga, YB Menteri ada mengulas tentang pemberian vaksin dan kenapa penting kepada anak-anak. 

KLIK SINI ULASAN YB MENTERI KESIHATAN

Bila dapat tahu tentang bahaya bila tak cukup vaksin pada anak, Ummi nekad pastikan anak-anak Ummi lengkap dengan Vaksin seperti di syorkan.

Baca Pula di fb Puan Felinna, terus rasa nak war-warkan lagi kepada rakan-rakan Ummi agar jangan pandang enteng tentang pemberian vaksin kepada anak-anak kita.

Sedikit info:

Tujuan imunisasi merupakan upaya yang dilakukan untuk memberikan kekebalan pada bayi dan anak dengan memasukkan vaksin ke dalam tubuh agar tubuh membuat zat anti untuk mencegah terjadinya penyakit tertentu. Inilah yang dimaksud dengan pentingnya imunisasi bagi anak bayi buah hati kita semuanya.

Berikut jadual pemberian vaksinasi imunisasi yang pokok yaitu :
Bayi Umur < 7 Hari : Hepatitis B (Hb)0.
1 Bulan : BCG, Polio 1
2 Bulan : DPT / HB1, Polio 2.
3 Bulan : DPT / HB2, Polio 3.
4 Bulan : DPT / HB3, Polio 4.
9 Bulan : Campak.

#RaifFathullah

KLIK SINI BACAAN LANJUT TULISAN PENDAPAT PUAN FELINNA
Semoga kita semua dalam lindungan Allah swt, dan apa juga keputusan rujuk pada yang lebih pakar.


REZEKI KOMUNITI KBBA9

IMG-20160628-WA0060

Bagi Ummi peluang kami berbuka puasa bersama KKM adalah satu peluang yang amat baik. Tambahan komuniti KBBA9 yang hadir adalah terdiri daripada blogger yang ada anak-anak kecil dan menjada anak-anak saudara yang masih kecil. Jadi,inilah peluang untuk kami semua menambah ilmu pengetahuan dan keyakinan tentang pemberian vaksin juga.

Selain itu, bila komuniti Kbba 9 berjumpa, memang macam dah tak ingat dunia. Macam-macam cerita nak berkongis, daripada tips parenting sehingga business. Tu sebab KBBA9 bukan biasa-biasa. Masing-masing ada kepakaran masing-masing dan mahir dlm tugas dan tanggungjawab mereka.

Kami yang hadir rasa bertuah sangat sebab terpilih untuk hadir dan beramah mesra dengan ahli dan staff Kementerian Kesihatan yang hadir.

Semoga kami semua juga dapat panjangkan pengetahuan yang ada untuk dikongsikan bersama rakan-rakan lain di luar sana demi kelangsungan hidup anak-anak kita semua kearah yang baik.


ARTIKEL BERKAITAN :

shiqeensattar.com/suntikan-vaksin-lima-serangkai

cikza.com/2016/07/iftar-bersama-yb-menteri-kesihatan-bersama-pengamal-media-2016

shehanzstudio.com/2016/06/iftar-bersama-yb-menteri-kesihatan-dan-pengamal-media-2016-di-zende-seri-pacific-hotel.html


GALLERY

FB_IMG_1468392443204 FB_IMG_1468392237911 FB_IMG_1468392403401

IFTAR BERSAMA FAMR DAN ANAK YATIM

IFTAR BERSAMA FAMR DAN ANAK YATIM

Ummi syukur sangat berpeluang berbuka puasa dengan FAMR dan juga usahawanita hebat daripada Super Squad  Juice yang mana mereka mengadakan majlis iftar untuk anak-anak yatim. Majlis diadakan baru-baru ini di Impian Golf Resort Kajang. Sebab dekat sangat dengan rumah Ummi, Ummi decide untuk pergi bersama keluarga bagi meraikan sahabat baru anak-anak Ummi dari Pusat Kebajikan Islam Peribadi Mulia dari Kajang dan juga Pertubuhan Ar-Rahman Ar -Rahim Pahang (PERKAP).


ANAK SYURGA DIRAIKAN

Jpeg

Jpeg
MERAIKAN BERSAMA ANAK YATIM DAN BLOGGER SYIMA YUSUF DAN YANIE YUSUF

Anak-anak yang diraikan ini berusia daripada 3 tahun sehingga 16 tahun. Masyaallah, sebak rasa didada melihat mereka. Ada yang kehilangan ibu bapa dan ada juga daripada anak-anak asnaf. Kecomelan mereka sikit sebanyak mencuit hati Ummi dan semua yang hadir. Tabahnya mereka bersama penjaga dan juga sahabat-sahabat mereka.

Anak-anak dari PERKAP sangat hebat. Di fahamkan oleh penjaga mereka En Zul (017-264 8451) , asalnya mereka ini adalah biasa-biasa. Tetapi setelah di latih dan diberikan tunjuk ajar, mereka menjadi antara penghafaz al-quran yang berjaya. Mendengarkan mereka menghafaz dan memberikan makna surah ketika majlis tersebut, terbukti mereka anak-anak yang hebat di mata kita dan juga pencipta.


FAMR | PENERAJU MAKANAN HALAL

Bercakap dengan penganjur utama Majlis Dato’ Siti Zaleha Binti Abd Ghani, iaitu pengasas FAMR , Farid & Alice Marketing Resources katanya

“Majlis ini diadakan sebagai tanda syukur dan tanda penghargaan FAMR kepada komuniti”

FAMR giat berusahah dalam membantu ramai usahawan IKS memasarkan barangan buatan mereka. Katanya lagi “Usahawan kita hebat dalam pembuatan produk, tetapi kita kekurangan platform pasaran dan kurang pemasaran. Oleh sebab itu, FAMR dengan giatnya berusaha memasarkan barangan usahawan IKS.”

FAMR juga giat membantu usahawan dengan memberikan latihan dan bimbingan serta memberikan pendidikan kepada usahawan untuk meluaskan empayar perniagaan mereka.


MISI DAN VISI FAMR

Jpeg

Jpeg

FAMR ingin menjadikan produk usahawan IKS ini setanding dengan produk lain di pasaran. Tetapi pokok utama adalah ingin membantu pengguna Muslim untuk mendapatkan produk makanan halal demgan lebih mudah. Oleh sebab itu, FAMR cuba memastikan produk yang di bangunkan oleh usahawan mereka boleh berada di pasaran supermarket utama yang sedia ada.


PENAJA MAJLIS IFTAR

Jpeg

Jpeg
Penaja bersama majlis adalah daripada SUPERSQUAD JUICE dan juga Fatihah Frozen Foods Sdn. Bhd. Pasaran produk ini Ummi akan cerita pada entry lagi satu. Special sikit. Sebab, banyak produk yang dipasarkan, semuanya halal dan produk Muslim.

Kami amat bersyukur atas kerjasama yang diberikan dan kepercayaan penganjur kepada Kelab Blogger Ben Ashaari. Jumpa lagi di lain masa. InsyaAllah

MAJLIS IFTAR BERSAMA ANAK YATIM DAN PELAJAR TAHFIZ DI MAHAAD TAHFIZ AT TAQWA

Alhamdulillah pertamanya Ummi mengucapkan kesyukuran atas nikmat yang Allah swt berikan sepanjang hidup ini. Manakan tidak, tiada yang tidak lengkap dalam hidup ini sejak dari secil. Di besarkan dengan adanya kedua ibu bapa adalah satu rezeki terindah dan niat yang tidak dapat didustakan. Setuju? Berbeza dengan sahabat yang dibesarkan sebagai anak yatim.

Kerana ibu bapalah yang sentiasa berdoa dan berada dengan anak-anak sejak dari kecil dalam apa jua keadaan senang mahupun susah. Itu Ummi sendiri dan kebanyakkan daripada kita.


5 SEBAB LIBATKAN ANAK DALAM AKTIVITI KEMASYARAKATAN

IMG_20160622_011440

Along & Angah tidak ketinggalan bersama bersama-sama anak-anak di Mahaad Tahfiz At Taqwa.

5 sebab Ummi libatkan anak-anak dalam aktiviti kemasyarakatan seperti ini adalah:

  1. Sebagai pelajaran untuk anak-anak lebih bersyukur nikmat ada sebuah keluarga. Ada adik abang dan kakak adalah rezeki.
  2. Anak-anak belajar menghargai dan menghormati. Tidak semua orang dapat apa yang kita dapat. Setiap detik perlu dihargai.
  3. Nilai kasih sayang itu mahal dan perlu penerapan nilai ini sesama ummat manusia. Insyaallah hidup tidak akan kesepian.
  4. Belajar memberi sejak dari kecil kerana memberi lebih baik daripada menerima.
  5. Mereka perlu setkan dalam minda untuk menjadi kaya untuk keluarkan lebih banyak sedekah dan menjadi menyumbang zakat terbesar suatu ketika nanti.

TABAHNYA ANAK-ANAK YATIM DAN TAHFIZ MAHAAD AT TAQWA

IMG_20160622_012256

Sokongan suami (baju purple kat tengah) dan anak-anak kepada Ummi untuk terlibat dalam program kemasyarakatan seperti ini satu rezeki yang tak dapat didustakan.

Namun begitu bagi adik-adik di Mahaad Tahfiz At-Taqwa mereka terpaksa melalui satu kehidupan tanpa ayah dan ibu. Menyusuri sungai kehidupan dengan rakan-rakan dan orang yang tidak di kenali pada asalnya. Tabahnya mereka belum tentu dapat diselamai dan dirasai oleh orang lain.

Oleh sebab demikian, Ummi bersama sahabat Pasukan Amal GSL mengambil langkah untuk meraikan kehebatan anak-anak ini.

Selasa lepas, 21 Jun 2016 kami bersama dengan Keluarga Jarayah binti Shafie, En Mansor Bin Abdullah dan Majlis Belia Kg. Batu bersepakat meraikan adik-adik di Mahaad ini pada satu majlis iftar. Iftar kami pada petang tersebut  di Sponsor oleh Bank of Tokyo.

IMG_20160622_011546

Konsep pemberian kali ini adalah pemberian yang tunai dan juga beras. Insyallah lain masa, mungkin dapat bertandang semula ke sini.

Mendengarkan bacaan ayat suci al quran yang di alunkan ketika solat terawikh, hati ini tersentuh. Betapa Allah swt sangat menyayangi mereka Allah swt beri adik-adik ini hati yang tenang dan terang untuk mendalami dan menghafaz ayat suci al-quran. Merdu sungguh suara nya.

Kami yang hadir berkesempatan beramah mesra dan menyumbangkan sumbangan duit bagi kegunaan sepanjang ramadhan serta untuk persiapan raya. Malah, Ummi dan rakan-rakan yang hadir tidak lepas daripada memohon anak-anak ini jua mendoakan kami di masa depan. Doa anak-anak yatim pastinya antara doa-doa yang mustajab. MasyaAllah. Semoga mereka dan kita semua di rahmati Allah swt.


PASUKAN AMAL GROUP SUPPORT LIKE

Sebenarnya Pasukan Amal GSL ini baru sahaja ditubuhkan. Namun begitu, penyertaan daripada ramai orang dan menjadi ahli GSL sedikit sebanyak merealisasikan impian founder GSL iaitu En Khairul Zahrin untuk menjadikan GSL bukan sekadar Group Support Like ,tapi satu komuniti yang menyumbang kepada masyarakat. Semoga usaha yang kecil ini, menjadi saham di akhirat kelak.

JpegBergambar dari kiri Ummi, SS, Saiyid, Muazam, Munir dan Azlinda


BUKAN SEKADAR BLOGGER

IMG_20160622_011915

Ummi dan Shiqeen Sattar di belakang tabir bersama anak-anak.

Bagi Ummi dan SS (SHIQEEN SATTAR), kami bukan hanya ahli komuniti GSL, Tapi kami juga mahu menjadi antara ahli komuniti KELAB BLOGGER BEN ASHAARI (KBBA9) yang mahu dekat dengan masyarakat. Kami mahu memartabatkan blogger dan mengubah tanggapan masyarakat kepada blogger yang selama ini hanya dianggap penyampai gosip dan fitnah. Sebab itu dalam Kelab Blogger Ben Ashaari prinsip kami “Bukan Sekadar blogger”.

Kami ingin menjadi penyampai maklumat yang benar dan pada masa yang sama membantu lebih ramai orang yang memerlukan, dengan kudrat yang ada. Insyaallah.Isunya bukan wang ringgit, tetapi kemahuan dan niat. Semoga usaha komuniti GSL dan KELAB BLOGGER BEN ASHAARI menjadi asbab untuk kami semua mengumpul pahala dunia untuk akhirat kelak. Amin.

Artikel Berkaitan:

DAHSYATNYA SEDEKAH DI BULAN RAMADHAN

AYAH JIKA KAU MASIH ADA…

Dahsyatnya Sedekah di Bulan Ramadhan

Dahsyatnya Sedekah di Bulan Ramadhan

Dahsyatnya sedekah di bulan Ramadhan. Bulan ramadhan adalah bulan ibadah. Setujukan jika Ummi katakan bahawa bulan ini sangat menguji kesabaran kita? Bukan sahaja ujian makan dan minum, malah ujian untuk kita jadi lebih baik.

Ada antara kita diuji dengan tahap kewangan yang merudum, dan ada yang diuji dengan kekayaan. Namun, keduanya mudah bagi Allah swt.

“Jika kamu bersyukur kepada ku, InsyaAllah akan aku lebihkan rezeki kamu.” ~ Sudah bersyukurkah kita hari ni??

Dan Salah satu pintu yang dibuka oleh Allah untuk meraih keuntungan besar dari bulan Ramadhan adalah melalui sedekah. Islam sering menganjurkan umatnya untuk banyak bersedekah.

Oleh sebab itu, cuba perhatikan berapa ramai yang menaja majlis-majlis iftar untuk anak-anak yatim, orang-orang tua dab gelandangan berbuka puasa. Jika itu yang mereka mampu, bagaimana pula kita?

Kita mampu menyenaraikan perbelanjaan untuk keluarga kita beraya dengan baju-baju cantik, tapi ada kita peruntukkan sebahagiannya untuk bersedekah? Ada? Alhamdulillah. Namun, masih tak tahu di mana ingin salurkan sedekah itu?

IMG_1960

Hari ini Ummi nak berkongsi tentang sedekah atau wakaf telekung Siti Aishah

Pakej Wakaf Telekung :

Pakej wakaf telekung RM35.00 Dewasa RM30.00 kanak-kanak bagi sepasang telekung.

إذا جاء رمضان فتحت أبواب الجنة ، وغلقت أبواب النار ، وصفدت الشياطين

“Jika datang bulan Ramadhan, pintu surga dibuka, pintu neraka ditutup dan setan-setan dibelenggu.” (HR. Bukhari no.3277, Muslim no. 1079)

Bulan ramadhan adalah bulan untuk berbuat kebaikkan. Dimana telah dijanjikan bahawa setiap amalan dan sedekah itu akan di gandakan 70 kali ganda pahala dan ganjaran daripada Allah swt. Maka, tidakkah bulan ini bulan terbaik dalam melakukan kebaikkan dan pahala berganda bagi menutupi segala dosa-dosa dan kekhilafan kita selama ini.

Jadi pilihan di tangan kita samada menyegerakan sedekah atau melambatkan ibadah.

Bagi yang ingin berwakaf:

Wakaf boleh dilakukan secara online di MAYBANK

Nama:DORRUE SDN.BHD.

Nombor Akaun: 562 151 000859

Email : dorrue@gmail.com

Semua rakan-rakan yang nak berwakaf boleh hubungi:

Pejabat : 03- 61841662/667 

Tuan Mohd Zaharuddin 019-6821965 

Cik Puan Wan Farah 013-3358570

Cik Puan Norlida013-2250751   atau 

 Cik Puan Rozita 013-3061175

Sahabat Ummi  yang berminat juga boleh pergi  sendiri ke alamat:

D’or Rue Sdn Bhd, 23,

Kompleks Kilang SME Bank,

Jalan SBC6, Taman Sri Batu Caves,

68100, Batu Caves, Selangor.

Subhanallah. Jangan SEDEKAH sekarang jika masih ragu-ragu akan ganjaran daripada Allah swt.

KOMEN UMMI

IMG_20160610_113230

PicsArt_06-15-09.58.30

Ucapan terima kasih kepada sahabat Ummi yang telah mengambil tindakan pantas dengan menyertai wakaf Siti Aishah samada melalui cash atau direct bank in kepada penganjur. Sehingga kini sumbangan wang tunai kepada Projek Telekung Wakaf Siti Aishah kepada Ummi untuk disalurkan ke Pihak penganjur berjumlah RM1380.00. MasyaAllah, Alhamdulillah bersyukur sangat atas kemuliaan hati mereka yang berwakaf. Terima kasih kepada semua yang terlibat.

Artikel berkaitan:

WAKAF TELEKUNG SITI AISHAH

JOM SERTAI PROJEK WAKAF TELEKUNG SITI AISHAH

Cabutan Wow! SSPN-i Plus

Cabutan Wow! SSPN-i Plus

Jumaat lepas kami ahli kelab blogger Ben Ashaari di jemput menghadiri majlis Cabutan Wow! SSPN-i Plus di Menara PTPTN. Teruja sangat sebab hadiah memang super duper lumayan. Menyesal lagiiii, sebab tak tahu dari awal tentang SSPN-i Plus ini.

Hadiah yang ditawarkan adalah seperti berikut :

   1. Hadiah bernilai RM3,000,000 juta untuk dimenangi dalam Cabutan Tahunan dan Cabutan Suku Tahun
SSPN-i Plus!

   2. Dengan simpanan serendah RM50, anda berpeluang menangi hadiah lumayan!

   3. Tempoh promosi Cabutan Tahunan SSPN-i Plus bermula 8 Jun 2015 – 31 Mei 2016

   4. Cabutan Tahunan SSPN-i Plus:

Pemenang Hadiah
Hadiah Pertama x 1 Apartmen bernilai RM500,000
Hadiah Kedua x 5 Honda HR-V 1.8L V
Hadiah Ketiga x 10 Motorsikal Kawasaki ER-6f
Saguhati X 250 Baucer Tunai bernilai RM2,000

   5. Cabutan Suku Tahun SSPN-i Plus: :

Siri Cabutan Tempoh Promosi Hadiah
Pertama 8 Jun 2015 – 31 Ogos 2015 BMW 320i
Kedua 1 September 2015– 30 November 2015 BMW 320i
Ketiga 1 Disember  2015 – 29 Februari 2016 BMW  320i
Keempat 1 Mac 2016 – 31 Mei 2016 BMW 320i

   6. Syarat-syarat penyertaan:

        i) Terbuka kepada semua pendeposit SSPN-i Plus yang membuka akaun dan mengekalkan akaun dalam
tempoh promosi.

        ii) Setiap RM50 layak mendapat satu  cabutan tanpa mengira pakej.

        iii) Kakitangan HLM Takaful dan PTPTN (termasuk pasangan dan anak-anak) tidak layak menyertai cabutan.

   7.  PTPTN berhak menukar hadiah dengan nilai yang setara tanpa makluman kepada pelanggan.

Lumayan kan, ini lah mananya rezeki dan tuah manusia tak nampak. Siapa yang istiqamah akan berjaya . Sebab tu la apa juga yang kita lakukan mestilah istiqamah dan juga buat sampai habis..eh!!! motivasi lak!

Tengok muka Abang Ben Ashaari tu, tunjuk kecewa tak dapat hadiah ka?? Haaahahahaa lawak jer. Kusyuk update live la tu. Nama pun media influencer kan. Tahniah Abang Ben Ashaari berjaya bawa Kelab Blogger Ben Ashaari ke tahap ini sekarang.

Perasmian Cabutan Wow! SSPN-i Plus

Majlis ini sepatutnya di rasmikan oleh YB Dato’ Seri Idris, namun digantikan dengan Timb. Menteri sahaja. But it’s okay, majlis tetap berjalan lancar kan. Tengok lah, ramai sangat yang hadir pada hari tersebut, dari P.Pinang, Melaka dan Terengganu pun ada. Teruja untuk melihat sendiri hadiah-hadiah yang disediakan. Bukan apa , bila kita lihat kan kita dapat visualize untuk kita pula kan. 🙂

Rezeki, akak kita ini. Baru jer masuk bulan 12 tahun 2015 dan hanya depositkan RM100.00 sahaja ke akaun SSPN-i Plus kini berjaya bawa pulang BMW! huiiiii, memang rezeki. Kan… rezeki manusia tak nampak kan. Siapa tahu nak dapat hadiah selumayan ini. Masa berbual dengan akak ini pun dia terkejut tak habis lagi. Mana tidaknya, PTPTN bagi hadiah super duper lumayan kott!

Eh!!! Ni Pemenang Cabutan ke ??? Ha, kena tengok selalu ini sebagai bahan visualize. Insyaallah ada rezeki Allah swt akan permudahkan. Amin.

Okay bab  cabutan dah selesai, kini siapa rasa nak menang, masih layak okay. Hanya perlukan internet sahaja dan log ini di  SSPN-i Plus(Klik sini)

Apa yang istimewa nya jika mendaftar sebelum 31 Mei dan buat pemotongan gaji? Anda layak diberikan 1 bulan deposit percuma!! PERCUMA okay! ha! Apa tunggu lagi , Ummi dah buat, siapa yang belum buat lekaih, mana ta Rezeki berpihak kepada anda.

Lain -lain benefit dan cara boleh rujuk pos Ummi sebelum ini :

Klik link di bawah :

http://umminani.com/2016/04/kelebihan-dan-cara-memohon-sspn-i-plus/

PTPTN tawar SSPN i Plus untuk didik ibu bapa menyimpan demi anak

PTPTN tawar SSPN i Plus untuk didik ibu bapa menyimpan demi anak

Ahad lepas dapat jemputan untuk Hi-Tea dengan PTPTN. Dulu punya la takut PTPTN ni, sebab apa hehehe masih ada hutang. Bayar okay, Cuma masih berbaki. Bila PTPTN dan jemput tu pergi lah juga mesti ada hikmahnya. Bila sampai sahaja di Pullman Bangsar, kami dibawa ke tingkat 3 Studio 5. Wah selesa sangat dan best rupanya Pullman Hotel ni. Sangat sesuai untuk diadakan sebarang majlis. Nanti next entry kita cerita tentang  Pullman Hotel – Hitea Pakej Okay.

WARGA PTPTN

Kembali kepada SSPN-iPlus, banyak sangat faedah nya. Setelah mendengar satu-persatu taklimat yang diberikan, rasa ruginya tak tahu daripada awal. Dulu ada SSPN-i, tapi SSPN-iPlus ini lagi banyak faedah.  Dan simpanan bulanan boleh bermula dengan RM30.00 sahaja. Huuuh, rasa ruginya kalua tak ambik, sedangkan makan fast food setiap bulan lepas jerk an. Eh, sehari RM1.00 jerrrr, rugi-rugi kalua melepas untuk sertai SSPN-iPlus ini. Lepas dengar jer taklimat, (dah wassap suami dah kelebihan-kelebihan SSPN-iPlus ini sambil dengar taklimat sebenarnya), terus mendaftar untuk Mustaqim, Muhaimin, Maisarah dan Mudzakkir. RM50.00 sebulan amat jimat.

Okay kenapa SSPN-iPlus ini hebat sangat. Dari tadi duk cerita kan. Eh japp ,mesti ada suara-suara “Eleh..Ummi tu nak promote jer tuu!!”, “Hello, kalau tak bagus kita pun tak share tau, kita bagitahu yang mana baik okay!” saja jer kut dah penat nak baca, buat lawak sikit. (Cer Senyum 🙂 )

Ini kelebihan SSPN-iPLUS :

Slide1

Slide2

Dapat pelepasan cukai itu yang menarik minat sebenarnya, berbanding dengan Akaun Simpanan biasa , Akaun Pelaburan, Unit Amanah, dan Takaful Keluarga TIDAK  memberikan pelepasan cukai. Jadi nampakkan SSPN-iPlus ini bagus.

Slide3

Slide5

Jadi kita dalam golongan ibu bapa Warganegara yang layak untuk buka akaun SSPN-iPLUS kan? Jangan lepaskan peluang sebab sebelum 31Mei 2016, ada tawaran menarik iaitu dengan simpanan serendah RM50, kita semua layak menangi hadiah untuk cabutan keempat nanti. Bagi yang buka akaun sebelum 31 Mei akan dapat PERCUMA 1 bulan potongan.

Slide6

7

Tiada had masa atau tempoh matang. Untuk kematian akibat kemalangan , PERLINDUNGAN SERTA MERTA. Untungkan? Katakan “YA!”  🙂 . Buatlah pilihan terbaik, Ummi dengan suami dah buatkan untuk 3 putera dan 1 puteri kami.

Alhamdulillah selama ini mencari , kini berjumpa sudah. “Apa juga niat kita kearah kebaikkan , pasti Allah swt lorongkan. Dan sentiasa bersangka baik dengan Allah swt, kerana setiap idea dan datangkan sesuatu adalah dengan Izin-Nya, bukan sia-sia dan tiba-tiba.”

Disini ada maklumat untuk yang berminat :

Website : PTPTN – SSPN-iPLUS

728x90