Umminani

Mengintai anak sekolah, seminggu pertama, perlukah?

Al kisahnya, Angah balik di hari pertama sekolah dia beli kuih dengan harga rm1.00 satu, esoknya abah pergi sendiri ke sekolah, nak tahu samada anak silap ke kantin yang salah.

Maka, bila si abah ke sana- rupanya makcik kantin silap. Bukan isu duit, tapi nak tahu anak pandai membeli ke tidak. Jadi makcik kantin pulangkan RM1.50 pada ANGAH.

Si abah bagitahu makcik kantin, pentingnya letak tanda harga setiap makanan, jadi anak tak confius, malah makcik kantin pun tak lah confius..huhuu

Syukur, hari kedua je abah pergi..seterusnya angah lalui darjah 1 dengan sendirian bersama-kawan-kawan. Sehari sahaja abah pergi untuk comfirmkan harga makanan.

Mengintai anak?

Jadi, kalau un la, tak perlu mak ayah pergi mengintai anak seminggu awal sekolah tu. Biar anak berdikari, tak pandai dia tanya. Lama-lama bijaklah. Masih tak faham kenapa alert sangat sampai nak mengintai seminggu awal persekolahan tu, walaupun darjah 1.. 🙂 huhuu ni kalau anak buah minta cuti nak urus anak sekolah ni, belum tentu aku luluskan..hahahah! Pls ajar anak berdikari dan letak kepercayaan pada anak. Mereka anak-anak hebat!

9 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge