Saya dan keluarga

Kelebihan Ar Rahnu yang orang tak tahu.

KEDAI EMAS HAJJAH HALIJAH MURAH DAN KUALITI TERBAIK
Kedai Emas Hajjah Halijah (KEHH) bukan lagi nama asing dalam dunia pasaran emas di utara khasnya.

Ramai yang malu bila nak pergi ke pajak gadai islam atau Ar-Rahnu sebab takut orang cakap dia tak ada duit. Betul ka?Sebenarnya, yang barangan kita bawa ke pajak gadai tu (emas) tu la duit. Kenapa nak malu, kita datang nak ambil duit sendiri. Hanya tukarkan emas kepada duit. Hanya logam kuning sahaja boleh membuat pertukaran dengan duit. Kelebihan Ar-Rahnu, apadia?

Emas ni adalah aset “kental”

Kelebihan ar rahnu

Kita kena faham sebenarnya emas ni adalah aset “kental” .kita tak perlu malu pun, sebab zaman mak kita besarkan kita dulu dulu pun beliau mengunakan perhikmatan yang sama mungkin zamannya tiada pajak gadai islam. Caranya sama tapi kiraan dan akadnya sangat berbeza tentang peratusan emas.

Kalau emas kita tak nak ditebus pun tak apa, sebab bukan boleh effect kepada kewangan kita tapi barangan kita akan dilelong, lelong tau, hutang kita selesai malah dapat lebihan jika ada rezeki lebih. pembida emas akan mengikut harga emas semasa. 

Kelebihan Ar-Rahnu : Sebenarnya adalah proses “SIMPANAN SEMULA”

Tapi sayang la kan, nak beli emas bukan senang. Nak jual memang senang. Cadangan kami yang ada anda bayar balik ke Ar-Rahnu tu sebenarnya adalah proses “SIMPANAN SEMULA” kita dalam menukarkan tunai kepada bentuk emas semula. 

Tahukah anda, ramai peniaga-peniaga menggunakan Ar-Rahnu sebagai platform pusing modal? 
Kenapa diorang tak malu, sebab mereka faham bahawa Ar-Rahnu bukanlah tempat orang tak ada duit. Tapi tempat orang ambil duit dari emas sendiri. Dapat untung, tebus balik dan kadang sehari dua dah tebus semula.

Secara tak langsung, anda disiplin untuk ambil balik “DUIT” anda.Jadi, mari bersama tukar mindset kita. Orang pergi Ar-Rahnu untuk apa. 
Orang bayar balik ke Ar-Rahnu dapat apa.

Team KEHH Gerbang Dunia Emas Anda! 
Terima kasih semua pelanggan kesayangan 
Kedai Emas Hajjah Halijah pilihan No 1 rakyat kedah perlis sejak 1992. Jadi niatkan untuk kita berbelanja emas. dan jadikan ia sumber untuk kita pada masa depan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *