Bila bahasa maki pembeli..agaknya apa jadi?

Semalam sampai di Kota Bharu. @Cik Nor geng Kelab Blogger Ben Ashaari menjemput dari Airport. 
Keterujaan tu terus menepa .. lalu  Wakaf Che Yeh jadi lokasi pertama untuk berjalan jalan.

Tiba di satu kedai, berkenan dengan rantai tangan untukCik Sarah . … Selepas belek dan belek.. 
“Puan, try la majun ni.. saya tengok Puan ada masalah dalaman!” 
“Gulp” eh… awak ni menjual ke maki pembeli.. Takper la.. baru nak beli barang yang tengok tadi.. Takper la kak.
Isunya bukan marah, tapi cara penyampaian tak kena.. nak jual majnun tapi yg pelanggaan duk usha tengok rantai tangan.. dah tu bahasa tak kena.. sorry la kak.. Tak ada rezeki.. 

Cer kalau cakap bahasa tak maki customers, mesti dah terbeli 2.. 

Biasa orang Kelate bahasa menjual baik baik kan.. kawan-kawan disini tak macam ni, betul?

Comments

    1. Post
      Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge