• Umminani

    Meredah hujan, sejuk sampai kedut jari kaki tangan!

    Hari.ini rezeki , dalam.sejarah balik kerja 1 jam setengah dengan menaiki motor. perjakanan biasa hanya ambil masa 45 minit. Hujan yang amat lah lebat. rezeki musafir dan berdoa. Sampai di Saujana Impian, seorang kakak berhenti “Dik depan tu banjir tak boleh jalan”. Memahami message yang disampaikan, pantas buat pusingan u. Mencari jalan melalui Sg. Long. Hujan makin lebat, rain cot tak dapat menahan .. dapat rasa basah kuyup pakai di dalam. Ambik tindakan drastik, melalui Balakong… Tabah mengharungi hujan lebat… tak sabar nak sampai rumah. Jam menghampiri 7petang.. Penat ya allah.. Masuk kerumah, tak sempat berbuat apa, seorang demi seorang dengan pelbagai kehendak.. Seorang membuang, seorang melalak ” Ummi, nak…

  • Isu,  Review

    Telekung kanak-kanak terbaru 2017 – ada SALES!

    Menjelang hari raya bukan mak-mak jer nak bergaya dengan telekung baru. Pastinya anak kecil pun nak bergaya. Tambahan jika kita boleh bawa mereka ikut serta ke masjid untuk berterawikh. Dan pastinya, anak-anak bertambah suka dengan telekung kanak-kanak yang diberikan oleh mak ayah sempena ramadhan tahun ini. Keceriaan pasti terpancar di wajah anak-anak dan semangat mereka untuk berpuasa dan berterawikh pasti akan lebih menyelubungi jiwa mereka.   Ummi pun masih mencari telekung untuk Cik Sarah. Kebetulan jumpa telekung si comel ini..ehm, rambah mana aihh nak pilih.. kalau tanya cik Sarah tak ada warna lain yang dia akan minta, pasti Pink jadi pilihan . Ummi tengok kalau ikutkan metirial dah cantik, sebab…