TRAUMA ; rasa sakit yang orang tak faham

TRAUMA: Kenangan yang indah akan menaikkan semangat. Bangun pagi rasa syukur, rasa energetik nak mulakan sesuatu yang kita suka. Rasa nak bersorak, nak berkicau macam burung di pagi hari.

Tetapi, dalam hidup kita ada yang masam ada yang manis. Yang masam tu kadang buat kita trauma, orang sebelah hulur limau, “tak mau… ehmmm masam tuuu..”Sebab tekanan perasaan yang dialami yang orang tak nampak.

Tetapi bagi orang yang ‘hantu’ dengan benda masam. “eh..okay je lah.. tak masam pun…”.

Tapi orang yang dah terkena, dia rela menjauhi diri, berdiam lebih baik daripada menyakiti .. cewahJadi begitulah kita, nak pilih untuk masam atau manis, pilih lah yang mana membahagiakan diri.

Trauma bukan tidak memaafkan, tetapi kesakitan yang tak nampak dengan mata fizikal di jiwa sakit, ” sakitnya tuh disini….. .” .Jumaat ini , pilih untuk bahagia , sayang tanpa syarat. What yo fokus you extend.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge