THE JUNGLE BOOK MOVIE 2016

The Jungle Book sebuah filem yang sangat sesuai di tonton oleh semua lapisan masyarakat. Ianya mengajar erti kasih sayang dan sebuah persahabatan.

THE JUNGLE BOOK

Ummi pergi menonton cerita The Jungle Book ini dengan baby jer tau. Hehehe, sekali sekala perlukan juga masa untuk sendirian kan. Eh, mana ada sendirian  dengan baby.Takpa la baby bukan kacau pun. Ringkasnya cerita ini penuh dengan pengajaran. Bagaimana seorang anak manusia ditinggalkan didalam hutan dan dibesarkan oleh sekumpulan serigala. Kasih sayang antara ibu serigala yang bernama Raksha sangat memilukan hati. Walaupun bukan anaknya sendiri namun begitu kehilangan anak ini amat memberik kesan keatas hidupnya.

Dalam hidup ini perlukan kerjasama dan adab juga diajarkan dalam cerita ini. Bagaiamana konsep what u give u will get back, di aplikasikan dalam cerita ini. Kasih sayang mowgli kepada ayahnya amatlah dalam. Demi kasih itu, sanggup mowgli bangkit melawan Sheren Khan iaitu raja rimba yang telah membunuh ayahnya sebenar dan ayah serigalanya. Menonton cerita ni juga boleh buat air mata menitis okay!

Kasih sayang ini tinggi nilainya dan hanya layak untuk mereka yang ingin hidup bahagia. Dan kerjasama dalam satu pasukan akan jadikan pasukan lemah jadi lagi kuat. Sebuah filem yang menyentuh perasaan dan memberikan pengjaran yang sangat baik. Didalam filem ini juga diceritakan bagaimana seorang pemimpin sanggup untuk berkorban demi puak dan gerembolannya. Masyaallah, sangat bermanfaat dan rugi jika  masih belum menonton, bawalah anak-anak dan ajarkan mereka tentang Nilai ada dalam cerita ini. Sesuai seisi keluarga.

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge