• Masam Manis "Life"

    NASIHAT Dato’ Dr Fadhilah Kamsah KEPADA PARA SUAMI…

    Mari kita berkongsi sedikit sebanyak nasihat dari Dato’ Dr Fadhilah Kamsah dalam menghargai isterimu. 1. Selalu menghargai usaha dan penat-lelah isteri, terutama isteri yang bekerja dan sama-sama terpaksa menanggung hutang suami. 2.Bila isteri bercakap, pandanglah mukanya dan buka telinga luas-luas. Biar apa yang dikatakannya masuk telinga kanan dan tersumbat di telinga kiri. Sambil tu otak suami kenalah memproses informasi yang diterima daripada isteri dengan bijak serta prihatin. 3.Jangan sekali-kali membandingkan masakan isteri atau cara isteri menghias rumah dengan mak anda kecuali masakan/cara menghias isteri anda lebih baik dan canggih dari emak anda.. 4.Jangan demand seks sekiranya isteri tak ada mood atau letih. Agama suruh kahwin bukan semata-mata untuk penuhi nafsu…

  • Masam Manis "Life"

    THE MORE YOU GIVE THE MORE YOU GET

    Anis Choc Moist Cake Kami mendapat pertanyaan dari seorang kenalan di FB.Beliau tak berapa faham tentang maksud sebenar Prinsip THE MORE YOU GIVE THE MORE YOU GET. Dia ingin tahu bagaimana prinsip ini nak di apply atau digunakan dalam perniagaannya.Beliau dan isteri mempunyai perniagaan bakeri. Macamana nak explain ni? Persoalan ini sebenarnya Mentor kami Dr Azizan Osman saja yang boleh menjawabnya dengan baik kerana Prinsip ini diajar oleh Mentor kami ini.Tapi saya cuba lah ye, mengikut kefahaman kami.. Sebenarnya prinsip ini adalah simple. Saya pasti yang bertanya tu pun faham maksudnya kalau kita translate bunyinya Lebih banyak kita beri….Lebih banyak kita akan dapat..Betul tak? Mungkin persoalan yang bermain di mindanya,…

  • Masam Manis "Life"

    DOA KETIKA SEDEKAH

    Ini antara doa yang boelh di praktikkan ketika bersedekah. Insyaallah“Ya Allah, aku berikan yang terbaik untuk Mu. Aku tak tahu macam mana Kau akan gantikan duit ini untukku. Tapi, aku sudah menjalankan tanggung jawabku. Sekarang, aku serahkan pada Mu untuk mengaturkan sesuatu untuk aku.”“Ya Allah, aku bersyukur dengan nikmat yang Kau berikan kepadaku. Terima kasih kerana memberi ‘pulangan’ kepada aku dengan begitu pantas. Hari ini, aku berikan sumbangan aku lagi untuk masjid ini. Semoga Kau berikan yang lebih baik buat aku selepas ini.”

  • Masam Manis "Life"

    Jangan takut untuk bersedekah.

    Keajaiban Bersedekah – Mesti Baca !!!!Assalamualaikum,3 minggu lepas, saya menghadiri satu seminar selama 5 hari.Seminar ini kebanyakannya dihadiri oleh mereka yang diberi kelapangan kewangan oleh Allah. Ini kerana kos seminar itu hampir RM8,000 untuk 5 hari.Tak ramai yang mampu hadir disebabkan kos yang sangat tinggi.Bertemu Dengan Ramai JutawanSepanjang 5 hari di sana, saya bertemu dengan ramai jutawan.Mereka ‘tersangat’ kaya.Ada yang income mencecah RM500k-RM600k sebulan, baru berusia 40-an.Ada yang baru berusia 25 tahun, tapi pendapatan bulanan sudah mencecah RM50k sebulan.Ada yang berusia 35 tahun. Sales tahunan mencecah RM120 juta.Tak boleh nak cerita semua. Sebab terlalu ramai yang hebat.Subhanallah. Saya sendiri terkejut dengan kejayaan mereka.Jangan tunggu kaya baru nak sedekah. Sebab itulah…