Yamaha LC135 V1 banyak jasa!

yamaha lc135

HUJAN selebat lebatnya.Redah juga.Baju hujan hanya mampu mengurangkan kuyup.Sampai di simpang Sg Long..Gear 2 … pulas minyak tak move pun motorTukar gear 1, pulas minyak.. macam semput Nak naik bukit pulak tu, kawasan selepas Veterinar menuju ke Sg Long DALAM hujan lebat, di selekoh tu air mata sama naik dengan hujan…… turun motor , tolak. Earghhhh… berat nya motor!! Tak lama Selepas tu, Pet..pett… food panda dtg.Nak terima bantuan pun, Tgk juga sapa.. dalam apa keadaan cuaca pun kena waspada…Dia nak tunda motor. Alhamdulillah CUBA walau pun tak reti buat.. 1st time! Its hurt!Dlm hujan selebat² tu ada org nak tolong. Syukur Berjaya tunda Yamaha LC135 ku ini. Plan A ke stesen shell Sg Long. Tapi selepas turun bukit, macam hidup balik je motor.Terus angkat tangan tanda terima kasih, pada cik food pNda. Motor meluncur laju… tq pada yang mendoakan sis dan rider-rider lain.

yamaha lc135

Sampai bukit lagi .Semput lagi.. Tak mampu nak teruskan.Sorang² tepi jln, Pres minyak sebHis kuat yNg boleh.Tak ada orzng nK hirau pun.Try balik.. Eh boleh hidup.Sedayanya pecut semoga 20 minit lagi sampai selamat ke destinasi.Dalam hati habis keluar zikir bagai.Akhirnya sampai destinasi , Basah kuyup..Campur aduk perasaan.Bantuan dari menara K minta juga, tapi sedayanya usaha sekurangnya sampai rumH dgn selamat.Survival mcm² hari2 lalui dalam hujan.Nak senang,bukan senang.Syukur kalau korang tak lalui saat macam ni.Tak perlu redah belantara kenderaan.Tak perlu redah simbahan hujan.Syukur hari ini allah jentik, ujian kecil sebagai tanda syukur masih ada MOTOR Yng semampunya digunakan ulang alik 45minit pergi/balik mencari rezeki.My journey not your journey.

Cubaan Yamaha Y15

yamaha lc135

Sis cuba je..mana tau ada yg hantar mai sebiji..Rasa muda gitu.. Amacam, on ke ?

Kos baiki Yamaha LC135

yamaha lc135

Tada…Sis masih dengan Motor Merah yang banyak jasa.Kos rawatan Rm185. Boleh jln lagi, guna ja.Sis tak mampu owh nak angkat beban 7k-10k buat masa la ni. Nak lebih dari tu lagilah sis tak mampu. Sob..sob..sob.. cewah 🥲SYUKUR²Y15 tu muda sangat aih.Saja menerai.Mau nampak PJV6115 ni. Pèt² la sis..walau tak tahu sapa..sure boleh lagi angkat tangan kiri, tanda Hi..hi bye bye..🙂Tolong naaa… Doakan keselamatan kami RIDER tegar menyusuri lembah kenderaan pagi dan petang demi mencari rezeki sesuap nasi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge