HUJAN selebat lebatnya, ku redah juga

Baju hujan hanya mampu mengurangkan kuyup.
Sampai di simpang Sg Long..

Gear 2 … pulas minyak tak move pun motor
Tukar gear 1, pulas minyak.. macam semput

Nak naik bukit pulak tu, kawasan selepas Veterinar menuju ke Sg Long

DALAM hujan lebat, di selekoh tu air mata sama naik dengan hujan…… turun motor , tolak.

Earghhhh… berat nya motor!!

Tak lama Selepas tu,
Pet..pett… food panda dtg.

Nak terima bantuan pun,
Tgk juga sapa.. dalam apa keadaan cuaca pun kena waspada…

Dia nak tunda motor.
Alhamdulillah
CUBA walau pun tak reti buat.. 1st time! Its hurt!

Dlm hujan selebat² tu ada org nak tolong. Syukur
Berjaya tunda.

Plan A ke stesen shell Sg Long. Tapi selepas turun bukit, macam hidup balik je motor.

Terus angkat tangan tanda terima kasih, pada cik food pNda.

Motor meluncur laju…

Sampai bukit lagi .

Semput lagi..
Tak mampu nak teruskan.
Sorang² tepi jln,

Pres minyak sebHis kuat yNg boleh.
Tak ada orzng nK hirau pun.

Try balik..
Eh boleh hidup.
Sedayanya pecut semoga 20 minit lagi sampai selamat ke destinasi.

Dalam hati habis keluar zikir bagai.
Akhirnya sampai destinasi ,

Basah kuyup..
Campur aduk perasaan.
Bantuan dari menara K minta juga, tapi sedayanya usaha sekurangnya sampai rumH dgn selamat.

Survival mcm² hari2 lalui dalam hujan.
Nak senang,bukan senang.

Syukur kalau korang tak lalui saat macam ni.
Tak perlu redah belantara kenderaan.
Tak perlu redah simbahan hujan.

Syukur hari ini allah jentik, ujian kecil sebagai tanda syukur masih ada MOTOR Yng semampunya digunakan ulang alik 45minit pergi/balik mencari rezeki.

My journey not your journey.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge