• mukjizat ayatr seribu dinar
    Saya Ada Cerita

    Ayat seribu dinar… percaya dan amalkan.

    Kisahnya, aku ada pernah baca yang ayat seribu dinar ini akan berikan kita luas rezeki. Tapi makna dan hadis memang aku tak ada lah. Tapi aku amat yakin dengan apa aku dengar. Sejak masa tu, aku ajarkan anak-anak amalkan ayat ini. Awal-awal memang sukar nak hafal, tetapi lama kelamaan semua dah boleh hafal dengan lancar dan adik zakkir pun dah mula mengikut. Kalau nak kata tak percaya, tak boleh. Sebab ayat ini ayat alquran. Cuma samada kita yakin dengan mukjizatnya atau tidak. Aku tak belajar mendalam bab ni, tapi aku amalkan. Ayat seribu dinar dan “yakin” Anak-anak pun dah biasa, terutama naik je kereta selain ayat Qursi dan doa naik…

  • Umminani

    Doa Yassin ; bahasa Melayu

    Segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam. Pujian yang memenuhi nikamat-nikmat Nya dan sejajar dengan kurnia tambahan-Nya. Wahai Tuhan kami, bagi-Mu lah segala pujian sebagaimana selayaknya bagi keagungan zat-Mu dan kebesaran kekuasaan-Mu. Ya Allah cucurilah kesejahteraan ke atas junjungan kami Muhammad s.a.w dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya sekalian.Ya Allah, dengan berkat surah Yasin dan al-Quraan yang penuh hikmah, dan dengan berkat orang yang Engkau pilih membawa risalah kenabian, kewalian dan membawa hidayah ke jalan-Mu yang lurus dan dengan berkat segala yang dibawa oleh Jibril daripada-Mu, kitab yang diturunkan oleh Tuhan yang Maha Kuasa lagi Maha Penyayang dan dengan berkat khasiat huruf-huruf dan nama-nama yang sempurna, dan dengan apa…