Rezeki tak sama, tapi ALLAH beri cukup.

Apalah skuad baru semua dapat pangkat, habis kami yang senior ni macamana? ada persoalan disitu.. Satu -satu ketidak puasan hati mula menerpa, syaitan mula mengganggu jiwa.

Tambahan pula, ada kawan-kawan yang diberikan pangkat dan jawatan tertentu, dalam group wassap semua wish tahniah, congratulations dsbnya…

Ummi masih menyepi bila persoalan di lontarkan, bila dimana rezeki.. Ungkapan atas persoalan itu dihuraikan satu persatu…

Sabarlah , belum rezeki kita, biar 12 tahun ke 10 tahun bertugas, Allah tak beri pangkat tak per, asalkan kita dekat dengan DIA.

Allah beri kita anak-anak yang cukup sifat, cukup akal, kesihatan baik… tapi kalau Allah bagi pangkat, kita hilang rezeki masa, rezeki nak tengok anak membesar depan mata.. nikmat ini paling mahal..betulkan?

Tambah Ummi lagi kepada yang bertanya,

Syukur kan , kita ada bersama, masih dapat makan bersama, ambil anak dan hantar anak ke sekolah. Malah rezeki duduk sebumbung.. dan yang penting kita kedua2 bekerja..ada rezeki disitu. Tak pernah kita kelaparan dan anak-anak tak cukup makan dan duit belanja sekolah…

TAPI CUBA RENUNG…

ada kawan-kawan kita dapat pangkat tapi

jauh dengan isteri
isteri tak bekerja
gaji tak cukup
anak sakit
bercerai
nak anak tapi tak tahu bila nak dapat

macam-macam lagi cabaran orang lain, kita dah lengkap cuma nak lebih pangkat sahaja. Rezeki tak pernah salah alamat, semoga dalam usaha kita dan niat kita bekerja kerana Allah swt, semoga satu hari rezeki kita nak tu sampai tepat pada masanya.

Tak semua kita boleh dapat, yang pasti Allah bagi dan atur sebaiknya. Disini nak diuji iman dan syukur kita..

sabar…

Tak semua benda kita nak kita dapat, kalau kita dapat itu rezeki. Kalau belum Allah nak kita lebih dekat dengan NYA. Allah masih nak dengar rayuan kita, rintihan kita tangisan kita. Semoga asbab belum dpaat rezeki pangkat, kita lebih mesra dengan Allah, lebih dekat lebih rasa keterujaan nak bangun bangun malam mengadap dan berdoa kepadanya. Setiap aturan Allah swt tu yang baik untuk umatnya.

Polis
Gambar hiasan :  Kepolisan itu kerjaya. Tapi kami juga insan biasa , kerja demi mencari rezeki kepada keluarga dan anak-anak.

TAHNIAH ATAS KENAIKKAN PANGKAT ASP KEPADA SAHABAT PDRM YANG BERJAYA.

Reader Comments

Write a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge