Membaca Al quran setiap hari berat jika…

Membaca Alquran setiap hari banyak mukjizat. Tapi ramai antara kita, termasuk Ummi sendiri ada kalanya Ya Allah hati mau, tapi berat jer rasanya..

Siapa pernah rasa macam ini, nak pegang, nak baca Quran Tapi ada jer gangguan. Gangguan dari anak la, dari boss la…hishh

Ummi macam tu juga dulu, tapi bila berterusan, mana boleh jadi. Kena lawan juga, jadi terus kuatkan semangat nak membaca awal pagi masa tiba di pejabat. Selepas tu dhuha atau mana-mana dulu.

Alhamdulillah ,lepas niat dah ada serius kot mudah jer urusan. Apatah lagi, bila unit BAKA pula offer seminggu 2x mengaji dengan dibantu oleh fasilator. Syukur yang amaaaatt.

La ni, kelas mengaji Ummi Isnin , Selasa dan Rabu . Jam 12tengahari sampai jam 130ptg. Jadi konsisten berguru berlajar memperbetulkan bacaan ayat suci Al quran.

Kelebihannya, bila konsisten miracle tu dapat dirasa. Mudah sangat rezeki masuk, rezeki anak-anak mudah, hubungan dengan suami jadi baik. Seriuss…jangan percaya selagi tak buat.

Ini experience Ummi, bertarung dengan perasaan untuk konsisten baca Al quran setiap hari. Uols boleh … terapkan niat dan tulis matlamat. Doakan kami khatam bulan 9 nanti ya. Jom imarahkan masjid dan indahkan amal dengan quran.

*Luar biasa bagi yang membaca Al-qur’an*

Berkata Abdul Malik bin Umair:
“Satu-satunya manusia yang tidak tua adalah orang yang selalu membaca Al-qur’an”.

“Manusia yang paling jernih akalnya adalah para pembaca Al-qur’an”.

Berkata Al-imam Qurtubi:
“Barang siapa yang membaca Al-qur’an, maka Allah akan menjadikan ingatannya segar meskipun umurnya telah mencapai 100 tahun”.

Imam besar Ibrahim al-Maqdisi memberikan wasiat pada muridnya Abbas bin Abdi Daim rahimahullah.
“Perbanyaklah membaca Al-qur’an jangan pernah kau tinggalkan, kerana sesungguhnya setiap yang kamu inginkan akan di mudahkan setara dengan yang kamu baca”.

Berkata Ibnu Solah:
“Bahwasannya para Malaikat tidak diberi keutama’an untuk membaca Al-qur’an, maka oleh karena itu para Malaikat bersemangat untuk selalu mendengar saja dari baca’an manusia”.

Berkata Abu Zanad:
“Di tengah malam, aku keluar menuju masjid Rasulullah shallallaahu alaihi wa sallam sungguh tidak ada satu rumahpun yang aku lewati melainkan pada nya ada yang membaca Al-qur’an”.

Berkata Shaikhul Islam ibnu Taimiyyah: “tidak ada sesuatu yang lebih bisa memberikan nutrisi otak, kesegaran jiwa, dan kesehatan tubuh serta mencakup segala kebahagiaan melebihi dari orang yang selalu melihat kitabullah ta’ala”.

Bergantunglah pada Alqur’an niscaya kau akan mendapatkan keberkahan.
Allah berfirman: “ini adalah kitab yang kami turunkan kepadamu yang penuh keberkahan agar mereka mau mentadaburi ayat-ayatnya”.

Berkata sebagian ahli tafsir
“Manakala kita menyibukkan diri dengan Al-qur’an maka kita akan di banjiri oleh sejuta keberkahan dan kebaikan di dunia”.

“Saya memohon kepada Allah agar mberikan taufiqnya kepada saya dan kalian semua untuk selalu membaca Al-qur’an dan mengamalkan kandungannya”.

Bila anda Cinta pada Alqur’an maka sebarkanlah,,,
demi Allah, sekian banyak orang yang membaca Alqur’an maka pahala anda akan selalu mengalir..

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge