Betul ke Polis terdedah dengan rasuah?

Polis

Hari ini teringat masa mula mula masuk kerja Polis. Masa tu ada yang sokog ada yang tak. Ada juga orang kata “Polis Makan RASUAH!”

Hish, bila tamat jer latihan setahun Ummi kena lapor ke Trafik Jalan Bandar,KL. 3 tahun kerja di Jalan Bandar ,sebagai pegawai penyiasat.

Masa ni ada cabarannya, kerja shift, anak kecil. Dan kerja pula kalau nasib tak baik ,ada maut kena la angkat mayat. Termasuk mayat bersepah dan juga anggota badan yang bersepah. Kerja kan..

Polis
Kepolisan itu kerjaya. Tapi kami juga insan biasa , kerja demi mencari rezeki kepada keluarga dan anak-anak.

Betul ke Polis terdedah dengan rasuah?

Sebenarnya ,bukan polis jer.. duk la dimana sekali pun kalau kerja memang ada unsur ini . Kenapa nak salahkan polis jer, walhal pemberi pun patut disalahkan.

Ini tidak sikit-sikit Polis. Bukan polis yang minta. Ummi pernah juga ada orang nak beri, tapi sebabkan ketegasan Ummi masa kerja dulu memang orang takut nak bersuara.

Kita kerja kena ingat, bukan kaya fengan duit macam tu. Kerja biar ikhlas dan rezeki kita dapat inilah nak besarkan anak-anak. Agaknya kalau anak besar jadi hantu, salah anak ke salah siapa?

Bab rezeki ini ,susah nak terapkan pada orang bahawa apa kita beri pada anak-anak itulah jadi darah daging. Jadi, isu keberkatan rezeki amatlah penting. Nak anak jadi alim ulama, orang yang mudah solat, jaga apa kita beri pada mereka.

Anak soleh, daripada ibu bapa yang soleh dan jaga bab keberkatan rezeki , halal dan haram. Sama-sama kita peringatkan agar rezeki ini jadi bersih untuk kita dan keluarga.

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge