Isu

2 Jan 2017 – Doa Untuk Semua

Ya Allah, Ya Rahman Ya Rahim, sesungguhnya engkau yang memegang hati-hati kami. Kau genggam hati kami. Ya Allah.. ampunilah dosaku,kedua ibu bapaku, suami dan anak-anakku, serta ahli keluarg, guru-guruku dan sahabatku.

Ya Allah, tetapkanlah kami dalam agamamu, peliharalah hati kami dan kau permudahkan segala urusan kani keatas agamamu Ya Allah.

Ya Allah, Ya Rahman,Ya Rahim jadikan jiwa kami jiwa yang penuh kasih sayang terhadap Nabi Muhammad s.a.w ,pada sahabat dan ahli keluarganya. Ya Allah, kau jentikkanlah kasih sayang yang mendalam di lubuk hati kami terhadap suami yang kami cintai, dan anak-anak yang dikasihi.

Ya Allah, jadikanlah anak-anakku anak yang soleh dan solehah. Zuriatku yang menjadi zuriat yang beriman dan menunaikan amanah agama-Mu. Ya Allah, berikan kami hati yang suci dan bersih untuk menimba ilmu-Mu dan menggunakannya pada jalan agama-Mu.

Ya Alla, kami bersyujur atas nikmat rezeki-Mu dan nikmat.kekayaan yang telah engkau kurniakan. Berkatilah rezeli kami dan peliharalah ia selagi kami menggunakannya ke jalan agamamu Ya Allah.

Ya Allah, Ya Basit Ya Razak, sesungguhnya kau yang mengetahui dan kunci segala rezeki kami. Kami hanya memohon kepada-Mu Ya Allah. Jika rezeki kami pangkat di dunia ini baik, maka kau kurniakanlah. Sesungguhnya kami memhon kecukupan untuk seharian ini Ya Allah.

Ya Allah, syujur atas nikmat-Mu dan kurniaanMu kepadaku anak-anak yang soleh dan solehah. Ya Allah, engkau permudahkanlah usahaku dan suami dalam mendidik amanah ini menjadi pejuang agama dan oenyampai agama-Mu Ya Allah. Permudahkan segala apa yang telah dan bakal kami rencanakan demi setiap pengajian mereka Ya Allah. Jadikanlah hati mereka dan ingatan mereka ingatan yang kuat untuk menghafaz segala isi dan ilmu al quran yang telah Engkau tirnkan kepada kami Ya Allah. Ya Allah, esngkau bimbinglah hati kami dan keliaega kami untuk menjadi insan dan manusia soleh yang sentiasa memberi manfaat kepada sekelian Alam Ya Allah.

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim ,dengan kasih sayangMu engkau datangilah kami jiran, sahabat dan ahli keluarga yang membimbing kami kearah kebaikan. Sesunguhnya engkaulah yang mengurniakan segala sesuatu dan mengetahui setiap isi dihati kami. AminYa rabbil A”LaAmin

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge