Ingin bekalkan bekal Nutrisi untuk anak? Cuba resepi ini untuk mereka.

Bismillahirrahmanirrahim, semoga semua yang sedang membaca pada hari ini di berikan keceriaan, murah rezeki dan kemampuanuntuk menikmati keindahan alam ciptaan tuhan hari ini. Apa khabar?  Anak-anak sihat? Ummi bersyukur, diberikan kesihatan yang baik dan anak-anak juga bertambah sihat. Inilah nikmat yang Umi tak boleh nak dustakan. Ewahh! Bermadah pujangga gitu. Ehm , kali ini Ummi …

Surya Malaysia Di Pameran Health Week Bersama Watsons Malaysia

Bismillahirrahmanirrahim, biasakan diri dengan memulakan sesuatu dengan menyebut nama Allah swt. Dan Ummi nak semua yang baca blog Ummi sentiasa dalam rahmat Allah wt dan berada dalam keadaan dada rasa lapang seluas  taman  dan tasik yang terbentang luas. Ehm, nak tanya apakah yang korang minum untuk detox? Buat sendiri? Bagus . Tapi Ummi dengan kekangan …

Rahsia rambut lembut, tak berbau dan menyegarkan walau bertudung ada di Hairdepot

“Ummi ,bau apa pelik ni!” Seram! Kisahnya terjadi sekali jer, sebab bangin pagi terlambat, mandi wajib basahkan rambut.. Dah tu, lap-lap sikit dengan tuala, dah sarung tudung, siap!. Eleh, bukan Ummi jer pernah buat gitu..haha uols pun pernah, betull? Nak mengaku tak? Ehm, biasa kalau buat tak jadi masalah, cuma bila kena tegur dengan Angah …

Cabaran beranak kerap dan jarak dekat yang pasangan hadapi

taman bunga lavender cameron

“Kak, hang ni, tak merancangka?, setahun sekali, hish”. Ini ayat mak bila dengar anaknya mengandung lagi selepas bersalin anak kedua, dan mengandung lagi anak yang ketiga. Pada kandungan anak pertama dan kedua, tidak menjadi masalah kerana ada jarak hampir tiga tahun. “Mak, dah rancang la, rezeki nak buat macamana..”. Menjawab juga tu, tapi apa sebenarnya …