“Logan” Ada Sifat Kasih Sayang Walaupun Cerita GANAS!

Ummi sempat menonton wayang dengan Mr Suami. Kami nak tontong Revolusi 7, tapi mula jam 2petang. Kira-kira masa macam tak cukup untuk balik ambil along jam 430petang. Jadi pilih punya pilih kami tonton LOGAN.

Aktiviti bersama bukan kat atas katil jer tau! Hahahaha kena la tengok wayang sama-sama even masing-masing sibuk dengan tugas. Ada masa yang kami kena curi-curi. Nak bawa anak-anak bukan masanya lah! Anak-anak ramai, maka masa macam ni lah nak feeling bercinta pulak.

Logan :

Kisah keberanian dan kasih sayang. Walaupun anak ini masih kecil, dia terpaksa berhadapan dengan masa sukar. Bertemu “ayah” yang tak pernah di kenali. Tapi jiwa dan rasa  kasih itu ada di lubuk hati.

Bagi Ummi, melihatkan watak LAURA mengingatkan kisah bagaimana nak besar kan anak-anak. Bagaimana kisah LAURA dapat dipraktiskan dalam keluarga ?

Komunikasi Berkesan
Anak kecil lebih mudah berbual dan menyampaikan cerita pada mereka yang percaya kepada mereka. Bermakna, nak tawan hati anak ini hanya perlukan komunikasi berkesan. Berlemah lembut dan bercakap dengan baik.

Kasih Sayang
Kasih sayang antara dua insan akan lebih mesra dengan bahasa cinta, samada komunikasi tadi atau juga bahasa tubuh. Dalam cerita ini, sentuhan antara ayah dan Laura itu yang memberikan mereka rasa kasih dan dapat bersama menentang musuh.

Kesetiaan
Kesetiaan Logan dalam menjaga Professor X. Professor X kini kerap diserang sawan yang menggegar minda dan boleh menyebabkan kerosakkan. Logan telah memantau keadaan dan kesihatan Professor X dari masa ke semasa dengan bantuan Caliban (Stephen Merchant), seorang mutan albino yang berjiwa sensitif dan baik hati serta mempunyai kuasa untuk mengesan musuh yang datang dari jarak jauh. Mereka semua hidup bersembunyi di sebuah kawasan terpencil di El Paso, Texas. Caliban seta bila terpaksa korbankan diri demi sahabat yang disayangi.

Bagi yang belum sempat menonton, boleh cari masa untuk pergi bersama kawan atau boleh jer menonton keseorangan. Apa yang penting message yang ingin disampaikan itu dapat kita fahami dengan betul supaya akidah tidak terpelesong. Selamat menonton.

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge